Poster |
Message |
gets |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Meite maal on kõige lihtsam valida midagi 3 BMW ratastest. BMW foorumis kohati täitsa ilusaid asju liigub.
Lisaks infoks, et alla 8" laius kipub f-kere all natuke kitsas paistma. Niiet pigem vaata 8" või laiemaid. |
12.11.2011 at 17:43 |
|
ervin |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
mul on üks jooks 18" bmw originaalvaluvelgi üle. umbes-täpselt sellised: http://img10.auto24.ee/auto24/560/983/24875983.jpg, tagumised on minu mäletamist järgi 9" laiad |
12.11.2011 at 21:43 |
|
BlingBling |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Mul on hetkel pontul all bmw valuvelg 18 tolli jne, aga auguvahe on 5x120, kuid pontiacil peaks olema 120,65. Nii et ei julge nendega väga sõita, ehk võib mõni ratas lahkuda. Ning vaevalt see keskavagi ratast toetab.
Mangels ei ole ainult maasturi velg, 3 gen.-i alla sobib küll hästi, iseasi kas 4 gen.-i alla. Aga igatahes mulle meeldib. |
13.11.2011 at 22:25 |
|
charger |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Keskava just toetabki, eeldusel, et mõõt on õige. 12-se rattapoldi puhul pole probleem see 0,3mm väljapoole paindumist, et rattamutri koonus klapiks. 14-st enam hästi ei vääna. Kuna poldiaugud on veljes nagunii väikese varuga, siis tuleb freesida poldiringil augu koonused ekstsentriliselt natukene väljapoole ja pole mingeid probleeme. Kui nii kannatab 18x10'' veljega drag'i sõita, siis vaevalt tänavalgi jamasid tekib. |
13.11.2011 at 23:17 |
|
Fog |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
quote: charger: Keskava just toetabki, eeldusel, et mõõt on õige. 12-se rattapoldi puhul pole probleem see 0,3mm väljapoole paindumist, et rattamutri koonus klapiks. 14-st enam hästi ei vääna. Kuna poldiaugud on veljes nagunii väikese varuga, siis tuleb freesida poldiringil augu koonused ekstsentriliselt natukene väljapoole ja pole mingeid probleeme. Kui nii kannatab 18x10'' veljega drag'i sõita, siis vaevalt tänavalgi jamasid tekib.
+1 sellele jutule, F @ 114.3 veljed 115 valemil, keskava sobitusrõngas on tehtud vaid väga täpne.
Tähtis on vaid allapanekul korralikult jupikaupa torkimine, kui ühe kinni tümbad ja siis teisi hakkad kinni tõmbama jääb asi väga väändesse, pigem paarikümne Nm kaupa kõiki edasi torkida, siis saab hea.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
13.11.2011 at 23:25 |
|
BlingBling |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Kas neid tsentreerimis rõngaid saab tellida kuskilt või peab laskma treialil teha, mis maksab jälle pool kuu palka |
13.11.2011 at 00:37 |
|
rescue |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
quote: BlingBling: Kas neid tsentreerimis rõngaid saab tellida kuskilt või peab laskma treialil teha, mis maksab jälle pool kuu palka
kindlasti pakuvad ka velgesid müüvad asutused neid asju, samas olen kohanud et osa neist rõngastest on plastikust mida oleks sul omal vastavalt mõõdule ka ise teha võimalik, kuna plastikut märksa kergem töödelda |
13.11.2011 at 02:38 |
|
KaroK |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
quote: BlingBling: Kas neid tsentreerimis rõngaid saab tellida kuskilt või peab laskma treialil teha, mis maksab jälle pool kuu palka
Liiga vähe teenid
Tsentreerimisrõngas 0,3mm seinaga ? See on limpsipudeli seinapaksus.
Muidu peaks rõngaid näiteks Vianorist saama. |
13.11.2011 at 02:41 |
|
gets |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
3'se bmw ratta keskava on 2mm suurem, kui f-kerel. 70 vs 72mm. Võibolla olid seal miskid võrdsed komakohad ka. Ise kunagi otsisin ja 1mm paksust rõngast keegi ei teinud. Sõitsin aastaid ilma. Nagu Fog ütleb, tasahaaval kinni keerates jääb ilusti tsentrisse.
Praegused veljed sattusid 76mm keskavaga, millele sain Inex'ist siin tehtud metallrõngad. Tundub, et sellist n.ö. ebastandardset tsentrirõngast ainult custom tööna saabki. Vist maksid 95.- eek tk. Letikaubana liikuvad rõngad olid miski 40.- eek tk. |
14.11.2011 at 03:13 |
|
vvt |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Sellisel juhul, kui keskava on natuke suurem rummu tsentrist, treitakse valuvelje keskava suuremaks ja võetakse siis normaalse paksusega vahetükk.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.11.2011 at 10:13 |
|
Kummipuru |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Kas õigetes mõõtudes sobivaid velgi ei leia? Erinevatel pakkujates Eestis ja mujal ju valik seinast seina... jääks koku see aretamine ja peavalu olemata... |
14.11.2011 at 12:18 |
|
gets |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
200eur tk uuel vs 200eur jooks kasutatul on selle asja mõte . Pluss raatsid tihemini velgi vahetada, kui vanad igavaks jäänud. |
14.11.2011 at 13:48 |
|
vvt |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Kasutatud valuvelgedega uued ei konkureeri, isegi mingid rämedad hiinakad mitte.
Laias laastus konkureeruvad hiina valud (Exxtreem jne "brändid") kallimate ja suuremate uute plekkvelgedega (nt jaapani autode omad).
Seejuures on seaduspärasus, et euroopa autodel kasutatavad on pruugituna ikka way odavamad ja valik kordi suurem kui USA autode pruugitutel.
See seletabki nii mõnedki siin ilmsiks tulnud ratsimised.
Euroopa autode puhul on enamasti probleem väikeses velje laiuses läbimõõdu kohta, nt 16 tolline velg on 95% juhtudest 7'' lai (aktsepteerib max 215 rehvi) ja kogu moos.
Selleks, et saada 10'' laiust, tuleb enamasti mingeid 20 tolliseid velgi+püksirihmasid pruukida, mis lõhuvad lihtsalt autot. Ka BMW valikus on nt 16x9 veljed pigem erand kui reegel.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.11.2011 at 14:41 |
1 edit. Last edited 14.11.2011 at 14:42 by vvt
|
BlingBling |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
quote:
Liiga vähe teenid
Kah mul uudis...
|
14.11.2011 at 19:27 |
|
viplala |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Buumari velgede puhul peab jälgima ka offset'i. Kõik bemmi veljed, mis sobivad 4gen alla on siin, märgistusega ''High Positive Offset'' : http://www.discountedwheelwarehouse.com/BMW___Vehicle_Bolt_Pattern_Reference.cfm |
14.11.2011 at 02:38 |
|
Kummipuru |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
quote: gets: 200eur tk uuel vs 200eur jooks kasutatul on selle asja mõte . Pluss raatsid tihemini velgi vahetada, kui vanad igavaks jäänud.
tellisin/ostsin just hiljuti USAst oma Lincolnile 18" veljed, mis kindlasti suuremas mõõdus ja seega kõrgemas hinnaklassis kui teemaalgataja autol... nende hind oli 161.- USD/tk. Kahtlen kas väiksemate velgede puhul 200.- EUR/tk koos transa ja maksudega on reaalne. Kui just mingeid erilisi custom rariteete ei taha alla panna, kuid kui ollakse valmis ka baieri velgi kaaluma, siis ilmselt mitte. Samas on lisaks korralikele velgedele ka hingerahu, et õiges mõõdus õige asi all, korralikult kinni jne.
Aga eks teemaalgataja ise otsustab mida oma autole alla keerata... |
15.11.2011 at 12:05 |
|
BlingBling |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Mul masinal hetkel all 18" kuid minu arvates väga mõttetu (pühapäevaseks rehvi põletamiseks, rehvi hind 140 eurot tk) ja hinnaklassi kohta nii palju, et eks BMW M originaal veljed on ikka kallimad kui 160 USD/tk, kuid iseasi kas keegi neid ka selle hinnaga ostab (aga noh igasuguseid imelikke on). Ning 200 Eur/tükk on väga reaalne. Alla selle ei saa tõenäoliselt kvaliteeti, mingid koopia veljed saab millel püsib välimus pool aastat ja siis lähevad kujult ovaalseks . Custom rariteet peaks masina maha müüma siis ehk saaks, hea elutoas neid vaadata või keldrisse seina peale panna. Aga jah, sellega olen tõesti 100 % nõus, et kui velje poldiaugud ja keskava paigas siis on süda ka rahul. |
17.11.2011 at 20:17 |
|
rescue |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
taheti ju Mangelsi sarnast oma silmaga nähtud samalaadseid velgi ühe 3gen fireka all ja sobivad idealselt |
25.11.2011 at 11:34 |
|
BlingBling |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
Luba ma pakun, et need mangelsid olid valge pontiaci all, kui jah siis sama masin seisab ka mul maja ees. 5.0 automaat, väga korralik ja 97 % originaal. |
25.11.2011 at 17:44 |
|
wader |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
3% on siis need mangelsi veljed, mis ei ole originaal? |
25.11.2011 at 17:45 |
|
BlingBling |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
enam vähem |
25.11.2011 at 17:47 |
|
rescue |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
quote: BlingBling: Luba ma pakun, et need mangelsid olid valge pontiaci all, kui jah siis sama masin seisab ka mul maja ees. 5.0 automaat, väga korralik ja 97 % originaal.
must oli hoopis
|
25.11.2011 at 20:59 |
|
mikimouse |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
no pole se vuffelvelg ni saast midagi. lahe on vaadata, kuidas neid euroalus päevas revalisse läheb, ja RS-idele alla krutitakse ja kalli raha eest maha müüakse
4gen on ees muide väiksemad kettad kui taga, nii et kui taha alla lähevad, siis ette ammugi (sellest oli vist juttu kül eelmisel lehel) (aga ma ei saa siiani aru, miks se nii on)
____________________________
|
25.11.2011 at 23:04 |
|
Bikerman |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
18" rattad näevad küll lahedad välja auto all-aga sõitta on äärmiselt paha meie teedel(oma kogemus),auto niimoodi otsib ,et kole...nagu täis oleks.Ja offset on ka vägagi erinev 3 ja 4 gene autodel.
"mikimouse" väitele ketaste suurusest vaidleks küll vastu-mõõda ära ,siis räägi.Ps:esi suportid on ka oluliselt suuremad kui taga.
Enda Camarole ostsin usast aftermarketi 18"Corvette veljed(C5),koos Wredestein ulmerehvidega hinnaga 1300.-$.Tagumised on 1" flantsiga(ebayst)visuaali parendamiseks välja toodud(tegelikult poleks isegi vaja-juhitavus halveneb)
|
26.11.2011 at 18:07 |
3 edits. Last edited 26.11.2011 at 20:45 by Bikerman
|
ervin |
Firebird Formula LT1 manuaal, 95a.
"otsimise" vastu aitab sillaregull vastavate velgede-rehvidega. mul on talvekad 18" peal ja suvekad 19" ja rataste vahetamisel on konkreetselt alati sillaregull hädavajalik |
26.11.2011 at 19:48 |
|