register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Maidla Punnvõrri Le Mans 2013   1 2  
Poster Message
martti17
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Tõmmet tunned?

Varsti on käes aasta parim aeg - päike võtab võimust ja käed hakkavad sügelema.

Kui soojus hakkab lund minema kandma, on aeg kuurist, keldrist või pööningult välja otsida vana sääreväristaja, sellelt tolm maha pühkida ja käed õliseks teha. Vahet pole, kas oled jurist, arst, keevitaja või õlinäpp, kui Sina oled kokku puutunud punnvõrriga ja sellelt pisiku saanud, on see üleskutse just Sulle!

Oskad sääreväristajat hinnata sellisena nagu see on loodud, koos oma heade ja mitte nii heade külgedega. Sellisena, et mõnel hommikul ei lähe käima, kuigi eelmisel päeval alles sõitis. Soovid ennast ja masinat proovile panna – kes keda, selleks on käesoleval suvel plaanis maha pidada 24-tunni kestvussõit punnvõrridele.

Tegemist on punnvõrride võidusõiduga, kus põhirõhk on punnvõrridel ja võistlus - kui ninast vere välja sõitmine teisejärguline. Juba neljandat aastat saab kokku entusiastide seltskond, kes hindab huumorit ja tehnikahuvi sümbioosi karnevali ja kostüümidraamaga. Siinkohal sobib võrdlus Tartu maratoniga, kuhu tullakse nautima seltskonda, rada ja ilma, mitte veremaitset suus.
Hindame puritaanlike voorusi, mis väljendub tahtes teha tööd, näha vaeva ja pidada lugu stiilist, mis selle üritusega kaasas käib juba algusest peale.

Oled oodatud nautima melu, mis tiirleb punnvõrri ümber.

Eesti motoajaloo kogupaugu kaja kõlab 26.juulil kell 18.00 Maidlas Ida-Virumaal, mil antakse start 24-tunni kestvussõidule.



Lisainfo: http://www.punnvorr.ee



____________________________
Martti pildigalerii
01.04.2013 at 14:29
peep
 
Moderator
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Ilma mootori vahetuseta tundub olema kõva väljakutse lõpuni jõuda !
01.04.2013 at 17:11
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Mul kah selline kunagi olnud, sõitis küll, mitmekümne km otsad probleem ei olnud.
Kas gaas põhjas käristades mootor kestab, on muidugi iseasi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.04.2013 at 17:22
Saemees
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
quote:
vvt: Mul kah selline kunagi olnud, sõitis küll, mitmekümne km otsad probleem ei olnud.
Kas gaas põhjas käristades mootor kestab, on muidugi iseasi.
Oma lapsepõlvekogemustele tuginedes küll ei mäleta, et säärekatel mingit muud gaasiasendit oleks kasutatud!!??


____________________________
Dodge RAM 1500 '10
Cadillac CTS '08
Bobcat S175
01.04.2013 at 18:06
rivo09
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
quote:
Saemees:
quote:
vvt: Mul kah selline kunagi olnud, sõitis küll, mitmekümne km otsad probleem ei olnud.
Kas gaas põhjas käristades mootor kestab, on muidugi iseasi.
Oma lapsepõlvekogemustele tuginedes küll ei mäleta, et säärekatel mingit muud gaasiasendit oleks kasutatud!!??



Sama siin,korralik omavalmistatud säärekas oli ikka ilma gaasi rutska,siduri ja piduritta ,ainus asi kiiruse reg. jaoks oli suretusnupp mida tihti asendas juhtme jupp mis massi käis :)

01.04.2013 at 18:25
ivoalaska
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Ega sinna väntasid ilmaasjata külge konstrueeritud. Omanud antud riistapuusid päris mitmeid, alates T3 mootoriga isendist, millega mu vanaisa Tallinn-Rakvere otsasid harrastas sõita. Seega sellel võistlusel edukalt osalemiseks on geneetiline eeldus olemas :) Igati kiiduväärt algatus ja isiklikult kaalun tõsiselt osalemist. Kodukandis suuremad poisid treisid kolvile lisarõnga soone sisse ja tõstsid kompressiooni nõnda. Legendid räägivad, et tippkiiruseks saavutati kuni 70 km/h. Hetkeks siis :D

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
01.04.2013 at 18:44
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
quote:
Oma lapsepõlvekogemustele tuginedes küll ei mäleta, et säärekatel mingit muud gaasiasendit oleks kasutatud!!??

Tavaliselt ikka tingitud see mootori suurest näppimisest :)
Mina sõitsin maanteel küll gaas kuskil kolmveerandi peal (põhjast lasin nõksu tagasi).
Jutt oli täitsa stock poest ostetud Riga pedaalidega võrrist D-6 mootoriga.
Rohkem ei julgenud, sest 20 km seda koju lükata poleks tahtnud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.04.2013 at 09:37 1 edit. Last edited 02.04.2013 at 09:38 by vvt
Volvoman
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Nostalgialaks!

Gaasitrossi ei olnud ju kusagilt saada,karbussist visati lihtsalt siiber välja.
Kuna originaal süütesüsteem ei kestnud ka eriti kaua,siis olid enamustele mootoritele "traktori magneetod" külge aretatud.
Seismajäämine käis siis lihtsalt magneeto nuppu vajutades,pidureid ka tavaliselt ei olnud.
Summuti ei olnud ka eriti oluline varustus

Aidake meelde tuletada,kaua paagitäiega sõita sai?

02.04.2013 at 11:04
PlyVal64
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Kurat, kingiti mulle sünnipäevaks kunagi üks punnvõrr. Hakka või ehitama ;) "Standardis" kestvussõidu versioon sest varustatud kahe paagiga :D Ainult et juuli lõpp ei ole üldse hea aeg...
02.04.2013 at 12:05
R.Ott
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
quote:
PlyVal64: Kurat, kingiti mulle sünnipäevaks kunagi üks punnvõrr. Hakka või ehitama ;) "Standardis" kestvussõidu versioon sest varustatud kahe paagiga :D Ainult et juuli lõpp ei ole üldse hea aeg...
Esimene paak maha võtta, siis just minu unistuste mudel :) Eks see ole trauma lapsepõlvest, kui vanemate poolt oli mootorsõiduki vastu kindel "ei" ja onu juures külas käies sai kahel suvel mõne tunni sarnase võrriga sõita.

____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition
02.04.2013 at 12:14
wagoneer
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Krt tuleb ikka karm nostalgia peale :D
Mul ka maal kuuris vedeleb üks pill, see nn.tõllaratastega(kõrged ja peenikesed). Mingi oma 10 aastat tagasi sai korra ka käima joostud veel. Kolvile on lisarõngas pandud ja puha ning loomulikult tapva sädemega traktori magnets.
Ketse kulus suve jooksul ikka päris mitu paari ära kuna muid pidureid ju polnud. Sumpa oli täpselt nii pikk kui see kollekori jupp sealt silindri küljest tuli :D



____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
02.04.2013 at 12:39
_siim_
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Tegelikult on kestvussõidus hoopis vajalik 1 korralik rõngas,et ei kuumeneks liiga ja kulumine ning takistus on väiksem = väiksem kütusekulu,nagu paljud mootorsaed :)
02.04.2013 at 21:32
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Enamik rahvalikke tuuningu meetmeid oli sisult BS - välja arvatud see traktori magneeto panek.
Kõige kasutum tjuuningu nipp oli tuletoruga sõitmine.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.04.2013 at 09:20
ivoalaska
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Aga siin palju tehnikaga sinapeal olevaid tegelasi. Puhtalt sportlikust huvist, mis oleks parim tuuning või seadistus, et edukalt sellel võistlusel osaleda? Loodan, et moded ei pahanda selle arutelu üle.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
03.04.2013 at 09:23
Vanaisa
  
Moderator
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
mis siin ikka pahandada - teema ju "back to the roots" - elik ilmselt enamus on väiksena nende aparaatidega hullanud :)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.04.2013 at 09:36
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
quote:
ivoalaska: Aga siin palju tehnikaga sinapeal olevaid tegelasi. Puhtalt sportlikust huvist, mis oleks parim tuuning või seadistus, et edukalt sellel võistlusel osaleda? Loodan, et moded ei pahanda selle arutelu üle.

Kui reeglid lubavad (ei leidnud neid saidilt), siis kõige targem oleks vast investeerida mootorsae mootorisse.
Mul on maal lastel kärutamiseks veneaegne Pioner kart, millele installitud Huskqvarna mootorsae mootor koos tsentrifugaalsiduriga (lihtsalt saeketi hammaka asemel on väike ketiratas), kruusateel kraabib küll.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.04.2013 at 10:27
ivoalaska
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Reeglites oli minu meelest, et peab olema ikka enamuses originaal. Täpsed tingimused siin http://www.punnvorr.ee/?page_id=1533 . Ma mõtlen, et pigem tuleks rõhku panna vastupidavusele/töökindlusele, kui kiirusele. Ühe rõnga kasutamine on lubatud.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
03.04.2013 at 10:39
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Mäletan, et võrri osad olid valmistatud juhuslikest materjalidest.
Et sellega lõpuni sõita, tuleb mootor vist nullist üles ehitada nagu vene asjaga ikka.
Näiliselt tugevad ja korras tükid võivad murduda suvalisel hetkel.
Siis järgmised teemad süüte töökindlus ja jahutus.
Avastasin ka, et hea tjuuninmeede on aegajalt sumps õliplägast puhtaks pesta (korralike 2T õlidega seda vast ei juhtu).
Odav kindlustus on vast ka korraliku mootorsae 2T õli kasutamine (et ei kasuta paadimootor oma!).
Kuna võrr alamotoriseeritud, siis liigne kaal sealt maha, suure paagiga pole vist eriti tark eksperimenteerida, ülekuumenemisest kokkujooks tekib lihtsalt varem.

Kuna sõit pikk, siis täna mõtleks mootorsae magneeto kasutamise peale (pole need vene traktori omad kah mõeldud 24h töötamiseks).
Karbuss eriline teema ei olnud, peab lihtsalt puhas ja korras olema, sõidu ajal jalgevahelt saab sellest suurest kruvist fine-tjuuningut teha vastavalt ilmaoludele.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.04.2013 at 10:48 2 edits. Last edited 03.04.2013 at 10:50 by vvt
ivoalaska
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Ma ise arvangi, et jahutus saabki olema kõige suurem probleem, kui 24H kärutada. Samas, mis selles osas ette võtta? Vesijahutust ei pane ju :)

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
03.04.2013 at 11:01
peep
 
Moderator
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
See sari on juba pikalt tegusenud, ilmselt kogenud osalejatel on pilt ees, mis vaja 24 h. üleelamiseks. Ilma eelteadmisteta ja nullist on tõenäoliselt väga raske lõpuni jõuda ilma mootorit vahetamata.

Omal ajal sai 2-3 suve võrriga sõidetud enne kui 2-käigulise Riga peale õnnestus ümber kolida. Väga head, kuigi kohati valusad :) mälestused asjast, ikka hoopis teine tase kui lihtlabane käikudega jalgratas.:D
03.04.2013 at 11:39
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Tavaliselt on selliste sarjade idee osalemisfiiling, mitte võitmine. Piltidelgi näha, et seal just palju high-techi panustatud pole.
Uunikute talverallil võidakse ka imelikult vaadata, kui osaled 60ndate Opeliga, millel WRC auto jooksuosa, 500 hj ning edestad teisi poole distantsiga :)
Jahutusega polegi muud teha, kui kasutada D-6 mootorit (sellel on erinevalt pildil näha olevatest vanadest mallidest) jahutusribidega silindrikaan ja eks nende pindala tuleb suurendada (nagu krossikatel tehti vanasti).
Teine võimalus on panna mootorile jahutuskubu ja ventilaator (Druzba mootorsael oli selline). Teine asi on vältida umbes sumpsi jne asju, mis nõuavad põhjas väänamist, see on mootori kokku sõitmise esimene eeldus kohe.
Küll aga pole minu hinges usku nende traktori käivitusmootori magneetodesse, pigem panustaks ikka mootorsae omasse, ikkagi mitte-vene tehnika ja profisaed töötavad ikka tundide kaupa.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.04.2013 at 13:36
PlyVal64
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Minu 10 senti teatud kogemuste pealt: kui asi on selgelt "võrride" võidusõit, siis idee kohaselt ei tohiks ratta küljes olla mitte ühte detaili, mis ei kanna kvaliteedimärki ja kirja made in CCCP. Traktori magneeto kannab... Üldse "võrr" kui selline kvalifitseerub, vähemalt minu jaoks, vaid ja ainult Riia toodang nime all Riga raamist ratasteni. Sinna ei kvalifitseeru mitte üks teine ratas ilmas, näiteks ennesõjaaegne Dürkopp jalgratas mingi 49-kuubikulise või väiksema mootoriga "kummi"veoga. See on siis "standard-võrr" ja muud originaalid lihtsalt abimootoriga jalgrattad.
Vabaklass pole enam "võrr" või "punnvõrr", seal peaks idee kohaselt kõlbama absoluutselt kõik kuni 49,9 kuubikut käikudeta mootorid, mistahes velode raamid jne.
Punnvõrr on minu jaoks täpselt samasugune väga täpne ja kindlate detailidega varustatud nõukaaegne sõiduk, nagu Mosse. A'la MosseLiiga, kus alguse stul ika suhteliselt jõuliselt idioodituuningut keelata.
Võrr = alla keeratud säärtega Põhjala säärikud, telkmantel, süüdvester, bambusspinning kettaga, kolm viina presentseljakotis, päts odavat musta "lehma biskviiti", seld malosolnõi, maslo ja nii võib tõesti lemaansile minna.
03.04.2013 at 14:20
vvt
  
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
quote:
2. Sõidu käigus võib pilooti vahetada ning remonti teostada.

Seega toimivaim tjuuning reeglite järgi :)
-mõningad hästitoimivad vahetusmootorid
-hulk sõitjaid
-mootorite juures tehtud mõned kiirvahetust võimaldavad mod'id (nt kiirkinnitused raamile, kiirkinnitused bensiinivoolikutele, sumpsitorule jne.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.04.2013 at 18:07
Henri_
 
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013
Loe reegleid vvt. Mitu korda juba seletad asjadest, mida teha ei tohi.

Reeglite exceli tipus on kirjas nt mootorid ja kuskil seal saidil oli ka kirjas, et mootorit ja raami ei tohi võistluse vältel vahetada.

Võistlejaid 2-4 ühe ratta kohta.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
03.04.2013 at 22:33 2 edits. Last edited 03.04.2013 at 22:34 by Henri_
trs200
Maidla Punnvõrri Le Mans 2013

Mängida annab esiteks ülekandega ja teiseks peab ratas ise olema alustuseks hea käiguga ja kerge. Ega väikesest mootorist ilma pööret tõstmata mingit erilist pauku ei tule, nii et igasuguste traktorimagneetode ja ilma summutita sõitmiste asemel tuleks pigem selles suunas vaadata. 2t puhul on täpselt õige summuti osatähtsust ka raske alahinnata.

15-s oli siis 13-14hj ja järgmised vedelikjahutusega preparaadid juba kuni 20hj ja 6 käigulise kastiga koostöös võimelised kiirusteks 160-170kmh. Kunagi oli vist 50cc rinkaklass, uurige vanakooli rinkameeste käest, kes omale ise tsikleid ehitasid. Enamasti vist Rotaxi mootoritest, aga eks ehitati igasuguseid asju.
03.04.2013 at 00:37 1 edit. Last edited 03.04.2013 at 00:43 by trs200
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Maidla Punnvõrri Le Mans 2013   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.