register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : SBC 350 -> 300+ hp   1 2  
Poster Message
ylovoitka
SBC 350 -> 300+ hp
Vaatasin ja lugesin vanu teemasid, aga selgust ei saanud, milliseid juppe on kõige mõtekam vahetada ja palju maksavad Eesti oludes, et tavalisest stock alaforsseeritud 350 cid carb mootorist 300+ hobjõudu kätte saada.
Märgitakse, et poole aasta tagune info ei ole enam eriti pädev, sest turule tuleb koguaeg uusi tegijaid ja juppe..
On olemas mingid low end ja high end ja performance kit'id..
Suht sassi ajab pea, igal vennal on erinevate numbritega jullad peal ja väidab, et jube hea on..
05.08.2003 at 11:43
camsist
 
SBC 350 -> 300+ hp
300 hobuse jaoks pole mingeid imevigureid vaja.
Mul üks David Vizardi raamatus olev dynotud combo, DesktopDyno andis enamvähem samad numbrid:
1. Kompressioon 9,5-10:1 (seda võid saada, nii mitmeti - ploki või kaante lihvimisega, kolvide vahetamisega)
2. Väntvõll ja kepsud on stock, ainult vänt poleeritud ja kepsud kergendatud (neid asju saab kõike ise teha)
3. Nukvõlliks on Vizardil kasutatud chevy 929, 4 kraadi varasemaks regulleeritud, asenduseks sobib paremini näiteks Compcamsi Xtreme Energy XE256.
4. Kaaned on kergelt porditud, stock 041d. Võid otsida kuskilt midagi sarnast, hea oleks kui klapid oleks 2.02/1.6.
5. Sisselaske kollektoriks sobib stock alumiinium, kergelt parendatud.
6. 1 5/8 heederid.
7. 2.5" normaalne väljalase.

Tulemus: 305hp@4500 ja ühtlane 350ft/lbs alates 2300 pöördest.

Maksumus: arvan, et kui ise usast tellida jupid ja ise vaeva näha saab ümmarguselt 10k hakkama.

Eks teised parandavad/täiendavad kui miskit nihu läks/kahe silma vahele jätsin...

____________________________
'86 Camaro
05.08.2003 at 12:22
max
SBC 350 -> 300+ hp
10k on mingisugusel erilisel ideaaljuhul, kui kõik muud töngad mootoris head ja terved on. mina oleksin 3x suuremaks summaks valmis, siis ei petaks iseennast vähemalt.

Teine kamm on kaantega. Mingi vana Vani 350 kone swirl-port kaaned on rämps, nendega ei võta sa mingit jõudu välja. Performance mõttes häid castinguid on mingi 3-4 ainult toodetud ja neid Eestimaal tavaliselt pole. Kui leiadki, siis võivad seal olla mõrad, pind kõver, klapid põlenud/kõverad, klapipesad läbi, klapirääretihendid puru, klapivedrud surnud jne. Kõik selle korda teed, saad juba 10k vabalt kokku.

Wizardil on hea rääkida, kuna USAs on lammarid 350 konesid täis, mis võimaldab valida heas korras ja heade castingutega algmaterjali, mis võimaldabki eelarvet all hoida.

Kui kaaned ja kone on isegi püandavad, siis avastad niikuinii, et karpa on pigina vana junn ja tahab väljavahetamist, süütesüsteem tahab värskendamist jne jne...

Camsisti listis toodud jupid ja tööd maksavad umbkaudu vähemalt 15k juba.
05.08.2003 at 15:02 Last edited 05.08.2003 at 15:04 by max
max
SBC 350 -> 300+ hp
On läbi käinud selline link:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1242

Siit saad vaadata, milliste juppidega mida saab.

Vabalthingava 500+hp jaoks on sul juba kindlasti vaja aftermarket kaasi ja muid kalleid juppe, kaasa arvatud bowtie plokk ja forged kraam. Ise saad mootori kokku laduda, muud erilist midagi. BBi on vist odavam sellise jõu jaoks ehitada.

Võid uurida nende meeste käest, kes rinka Camarot kunagi ehitasid, neil oli vist 600hp alla. Ehk nad pajatavad, mida vaja ja palju maksab.
05.08.2003 at 20:38
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
Budget 350'ne teeks ma 400+ hj potentsiaaliga Edelbrock Performer RPM kaante ümber, mis ei maksa midagi - $1000. Vanad kaaned sobivad kõige paremini paadiankruks. Mitte mingil juhul ei hakkaks ma neid "aretama".

500+ hj small-block on igati teostatav, aga minu arvates mõttetu, liiga kallis ja ebamugav kruisata.

Anyway small-blockiga tegeleks ma ainult siis, kui suurem osa juppidest on olemas.

Kui aga korralik mootori uuenduskuur ette võtta, siis pole erilist vahet, kas on 305 cid või 605 cid - raha läheb praktiliselt sama palju.

Meeldetuletuseks paar lühiartiklit ühelt kõige pädevamalt tüübilt. (Märkus: räägitakse küll bracket race mootoritest, aga vahe tänavamootoriga on ainult mõni punkt kõrgem surveaste ja tiba karmim nukk)

http://www.rehermorrison.com/techTalk/09.htm

http://www.rehermorrison.com/techTalk/20.htm


____________________________
_
05.08.2003 at 22:55
vvt
  
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
partel:
Kui aga korralik mootori uuenduskuur ette võtta, siis pole erilist vahet, kas on 305 cid või 605 cid - raha läheb praktiliselt sama palju.


Reaalseid hinnakirju vaadates kipub plokikaante paar BB-l ikka tublisti kallim olema
kui SB-l. Stock alukaantega kannataks ehk viilida ka. Malmi on aga käsitsi väga vilets
töödelda, pärast 3 päeva malmimekk suus;)
06.08.2003 at 17:52
PlyVal64
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
partel: 500+ hj small-block on igati teostatav, aga minu arvates mõttetu, liiga kallis ja ebamugav kruisata.

Anyway small-blockiga tegeleks ma ainult siis, kui suurem osa juppidest on olemas.

Pärtel, meeldetuletuseks, et Wally Parks&Co alustas just malmkaantega flatheadide viilimisega:) Sisuliselt tuleks tuunimist just samamoodi alustada-õppida. Lihtsalt pole tänapäeval enam nii vabalt võtta neid püstklappidega mootoreid, need on asendunud SB-dega. Kas neist nüüd 500 Hj võtta saab, kuid oluliselt paremini "hingavateks" saab needsamadki malmkaaned ja stockmootorid arendada. Teoorias on võimalik ju isegi stock-nukk üle keevitada ja "karmiks" ajada. Kui muidugi on sellistele pinkidele ligipääs ... vastasel korral jääb siiski targemaks juba "õige asi" osta.
06.08.2003 at 18:16
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
Hinnakirju on igasuguseid.

Kui 400-450 hj rahuldab, siis selle saab SBC'st kergemini kätte, big-blockil tahab vägisi 500+ hj tulla.

SBC saab ka 500+ kätte, aga seda pöördesse ajamise abil, milleks omakorda vaja $$$ juppe. Lisaks on nukkvõll nii suur, et oluline osa kütusest läheb otse väljalaskesse, vajalik veel kõrge stall'iga turbiin jne.

Ja alla 5000 pöörde ei jõua see SBC isegi paksmagu poti pealt püsti tõmmata.


____________________________
_
06.08.2003 at 18:24
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
PlyVal64:
quote:
partel: 500+ hj small-block on igati teostatav, aga minu arvates mõttetu, liiga kallis ja ebamugav kruisata.

Anyway small-blockiga tegeleks ma ainult siis, kui suurem osa juppidest on olemas.

Pärtel, meeldetuletuseks, et Wally Parks&Co alustas just malmkaantega flatheadide viilimisega:) Sisuliselt tuleks tuunimist just samamoodi alustada-õppida. Lihtsalt pole tänapäeval enam nii vabalt võtta neid püstklappidega mootoreid, need on asendunud SB-dega. Kas neist nüüd 500 Hj võtta saab, kuid oluliselt paremini "hingavateks" saab needsamadki malmkaaned ja stockmootorid arendada. Teoorias on võimalik ju isegi stock-nukk üle keevitada ja "karmiks" ajada. Kui muidugi on sellistele pinkidele ligipääs ... vastasel korral jääb siiski targemaks juba "õige asi" osta.
Seda ma ju räägingi, aeg on edasi läinud.

Tänapäeval on odavam uus ja õige asi osta, kui ise mingit jura aretama hakata.


____________________________
_
06.08.2003 at 18:26
urmas
SBC 350 -> 300+ hp
Esa Hernesharju SBC mootoriga '73 Chevy Vega parim ET oli vist 10,324. Vabalt hingav, sissepritsega. Mootor koos progetava ajuga ja läppariga müüdi umbes aasta tagasi ca 60k eeguse vääringu eest ja läks ühele kruiisamise autole. Teadjadmehed võiks nüüd rehkendada, palju sellel mootoril võimsust võis olla.



06.08.2003 at 18:48
vvt
  
SBC 350 -> 300+ hp
pritse ja igasugu resonantssisselasked on lihtsalt üks way saada kõrge rpm
kõrvale ka stabiilne tühikäik. 280 kraadi sisselaset peaks saama nii 7000
rpm kui ka enam-vähem idlema.
06.08.2003 at 18:52
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
Stock vänta ja kepse vähemalt mina üle 6000 pöörde ei laseks.

Ja tänavamootorit ei saagi ehitada kõrgemate pöörete jaoks, kuna see tuleb optimeerida <3000 pöörde ja osagaasil sõitmiseks.

Ehk tagasihoidlikud kaaned-nukk ja 11" turbiin.

Sel juhul kipub 350" SBC piiriks 400 lb-ft ja 400 hp. Kui see ei rahulda -> BBC.


____________________________
_
06.08.2003 at 19:59
vvt
  
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
partel: Stock vänta ja kepse vähemalt mina üle 6000 pöörde ei laseks.

Ja tänavamootorit ei saagi ehitada kõrgemate pöörete jaoks, kuna see tuleb optimeerida <3000 pöörde ja osagaasil sõitmiseks.
Ehk tagasihoidlikud kaaned-nukk ja 11" turbiin.
Sel juhul kipub 350" SBC piiriks 400 lb-ft ja 400 hp. Kui see ei rahulda -> BBC.


Palju talle mingid vingemad kepsud maksaks? Kas vänt on nõrk või halvasti
balanseeritud?
07.08.2003 at 08:52
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
vvt:
quote:
partel: Stock vänta ja kepse vähemalt mina üle 6000 pöörde ei laseks.

Ja tänavamootorit ei saagi ehitada kõrgemate pöörete jaoks, kuna see tuleb optimeerida <3000 pöörde ja osagaasil sõitmiseks.
Ehk tagasihoidlikud kaaned-nukk ja 11" turbiin.
Sel juhul kipub 350" SBC piiriks 400 lb-ft ja 400 hp. Kui see ei rahulda -> BBC.


Palju talle mingid vingemad kepsud maksaks? Kas vänt on nõrk või halvasti
balanseeritud?
Neid pole mõtet osta, tänavamootorile käivad stock asjad küll.


____________________________
_
07.08.2003 at 10:04
vvt
  
SBC 350 -> 300+ hp
ei ma mõtlesin seda, et kas/kuivõrd stock kepsud on kergendatavad ning kui tugevad nad
in reality on??? Sest eks kui ta 3000 rpm-ga töötama kavandati, siis ei hakkanud sinna
keegi kulutama 9000 rpm kepsu materjale ja arenduskulu
07.08.2003 at 10:27
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
Veelkord - neid pole mõtet näppida, pole vaja.

Tänavamootori tööpiirkond on 600-6000 pööret, mitte 5000-9000.

Kui keegi viitsib, võib kepsude kaalu võrdseks ajada.


____________________________
_
07.08.2003 at 10:54
max
SBC 350 -> 300+ hp
Stock keps käib pisut aidatud mootoritele jah, kuid see kehtib vanema tüübi mootori kepsude kohta. Nimelt on need paksemad kui uuemad. Uuemad kaaluvad samapalju ja on peenemad, st kaal on vända poolsesse otsa koondatud. Piiriks oli mingi 89 aasta vist st 89 ja üles on juba s*tad kepsud. Loomulikult pead sa nad üle mõõtma, et nad ellipsis poleks ja sirged oleksid jne.

Kui vähegi jõudu plaanid toota, siis oleks hea kindlustusus kepsu poltide vahetamine aftermarketite vastu, nt ARP. Muidu võivad ootamatult igasugused asjad juhtuma hakata...
http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=&threadid=142445

Endale tundus odavam osta uus korralik keps. Valik langes Scat'i I-beam'idele - 4340 forged steel, ARP parimad poldid juba küljes, tasakaalsustatud, ühte kaalu aetud jne - 5+ kõik ühesõnaga.
07.08.2003 at 14:34 Last edited 07.08.2003 at 14:35 by max
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
Kui tippjuppidest rääkida, siis

Kepsud: Crower
Vänt: Callies

Lunati käib kah, kuigi pärast omandamist Holley poolt on vähemalt nukaspetsid sealt lahkunud.

Manley pole ka teab mis tase.

Eagle ja Scat on "made in China", Hiinas on odav tööjõud ja madalamad kvaliteedinõuded. Huvitaval kombel pole aga pärast tootmise üleviimist Hiinasse jaehinnad odavamaks läinud, kasumimarginaal pole vist paha. :)

Aga tänavamootorile käivad need küll, ka mainekad mootoriehitajad on alumise otsa mootoritel näit Scat väntasid kasutama hakanud.


____________________________
_
07.08.2003 at 14:49
max
SBC 350 -> 300+ hp
Pole Scat'idest midagi halba kuulnud. Olid 2x odavamad kah, kui muud.
07.08.2003 at 15:07
partel
  
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
max: Pole Scat'idest midagi halba kuulnud. Olid 2x odavamad kah, kui muud.
Huvitav, miks nad olid odavamad :)

Aga ma ei tahagi midagi halba öelda, nagu eelnevalt mainisin, tänavasõiduks käib küll ja veel. Kepse retsivad kõrged pöörded.

Kui aga lähebki pooleks, siis tasub uurida saale õlitust, enne kui kepse kiruma hakata.


____________________________
_
07.08.2003 at 15:32
jyrki
SBC 350 -> 300+ hp
300 hp should be pretty easy. Heads ported and bigger valves, roller timing chain, a cam with less than .48" valve lift, CR 9+:1, some mild aftermarket intake manifold and headers, good ignition. Resizing the connecting with good bolts would be a good idea and that's about it. If going to a bigger cam you need to upgrade the valvetrain, go with screw in studs etc. Above 400 hp you have to pick better heads. And above that all begins to come more and more expensive.
08.08.2003 at 10:09
svenson
SBC 350 -> 300+ hp
ah nii! küll ma olin ikka loll ja ostsin auto millele BB vahele ei mahu... krt küll.
08.08.2003 at 11:45
5.0
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
svenson: ah nii! küll ma olin ikka loll ja ostsin auto millele BB vahele ei mahu... krt küll.
keevitajad, freesijad, viilijad, puurijad, kohrutajad jms. meistrimehed suudavad tihti imesid korda saata ja vahest isegi BB mahtuma panna.
08.08.2003 at 11:55
vvt
  
SBC 350 -> 300+ hp
quote:
jyrki: 300 hp should be pretty easy.


Can you please suggest what setup is good for 350 hp from 350 SBC for DIY guy who has
some basic knowledge about engine rebuilding. About cams - for europeans - there is a
lot of crap available, what is the best $/quality ratio for V8?


08.08.2003 at 12:49
newton
 
Moderator
SBC 350 -> 300+ hp
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1728
08.08.2003 at 13:04
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : SBC 350 -> 300+ hp   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.