register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika   1 2  
Poster Message
peep
 
Moderator
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
Autoregistrikeskus (ARK) töötab välja määrust, mille alusel saab Eestis hakata ühtsetel alustel arvele võtma USA-s sealsele turule toodetud sõiduautosid.

ARK-i direktori asetäitja Rein Einer ütles teisipäeval BNS-ile, et reeglitest saab täpsemalt rääkida lähiajal, kui eelnõu on läbinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis kooskõlastusringi.

Määrusega nähakse ette tüübikinnituse kehtestamine mitte ainult Ameerika autodele, vaid kõikidele sõidukitele, mille valmistamisel pole arvestatud Euroopa Liidus sätestatud nõudeid. Näiteks ka osa Jaapanis valmistatud autosid tohib turustada vaid sealsamas, kuna need ei vasta EL-i saaste- ja müranormidele.

Einer selgitas, et USA koduturule tehtud autode puhul on teistsugused nii turvalisuse kui ka keskkonnanõuded, samuti erineb sõidukite katsetamise metoodika. Ta lisas, et Euroopas on nüüdseks levinud suundumus, et riigid kehtestavad USA autode arvelevõtmiseks kindlad reeglid.

USA autode huviline, Autolehe toimetaja Priit Veski rääkis BNS-ile, et Ameerika autodel on turvalisuse ja keskkonnanõuded sageli rangemadki ja arvele võtmise takistused on loodud vaid Euroopa turu kaitseks. "Testimisel kasutatakse vaid erinevaid mõõtühikuid ja meetodeid," ütles Veski.

Veski sõnul võib nõustuda, et Eestis ja mujal Euroopas sõitmiseks peaksid tagumised suunatuled vilkuma kollaselt, mitte punaselt, samuti sellega, et küljeklaasid ei tohiks olla ülemäära tumedad.

Seni on Eestis saanud Ameerika auto arvele võtta teede- ja sideministeeriumi või nüüd majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eriloaga. "Selle saamiseks on tehtud imetrikke," tähendas Veski, nentides, et paljud autod on jäänud ka Eestis arvele võtmata.

Kuid Veski sõnul ei takista see siiski Eestis sõitmist, seda tuleb teha siis küll USA, Läti, Soome või mõne teise riigi registreerimisnumbriga. "Vanasti tehti seda kõrgete aktsiiside pärast, kuid praegu tahaks 99 protsenti teise riigi numbriga sõitjatest riigile oma maksud ära maksta, kuid ei saa seda teha," sõnas Veski.

ARK-i vastne direktor Tamur Tsäkko ütles SL Õhtulehele, et USA autode arvele võtmise kord saab loodetavasti kinnitatud tuleva aasta 1. märtsiks ja probleemid saavad selles vallas lahendatud.

Uudise algallikas: BNS


02.12.2003 at 17:42
deville 66
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
2. detsember, BNS - Autoregistrikeskus (ARK) töötab välja määrust, mille alusel saab Eestis hakata ühtsetel alustel arvele võtma USA-s sealsele turule toodetud sõiduautosid.

:devil üks pisike katke veel sellest uudisest -

Seni on Eestis saanud Ameerika auto arvele võtta teede- ja sideministeeriumi või nüüd majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eriloaga. "Selle saamiseks on tehtud imetrikke," tähendas Veski, nentides, et paljud autod on jäänud ka Eestis arvele võtmata.

____________________________
eks Tahoe´03
eks DeVille´66
eks Camaro x 2
eks Blazer 4,3
eks Chevrolet Lumina APV
eks Pontiac Sunbird
eks Pontiac Grand AM
eks Vette 68
02.12.2003 at 18:21
Speedy 7
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Kuulsin ka seda uudist kukust autoroolis täna, kohe suur grin tuli näole. Nagu ma aru sain ei saa siis olema ka DOT tuled probleemiks.
Ei jõua ära oodata, kui saab seda määrust/seaduse muudatust lugeda.
02.12.2003 at 19:09 Last edited 02.12.2003 at 19:10 by Speedy 7
BlueStang
 
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
ARK-i direktori asetäitja Rein Einer ütles teisipäeval BNS-ile, et reeglitest saab täpsemalt rääkida lähiajal, kui eelnõu on läbinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis kooskõlastusringi.
-----

Seda eelnõud oleks hea juba enne näha - eriti seda lõiku, mis puudutab nõudeid eri valmistamisaastate kohta. Kuni 94 pole ju seni ka suuri probleeme olnud - pane kollane suunatulepirn taha ja valmis), 95-97 on suht võimatu juba (E-märgistusnõuded suunakatele, klaasidele jms) ja 98 alates ju ilma tüübikinnituseta seaduse järgi ei saa. Huvitav, kuidas reeglid selle seaduse taustal olema hakkaksid. Aga kui suudaks tõesti ARK-le selgeks teha, et E ja DOT on ühilduvad, siis oleks juba pidu:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
02.12.2003 at 19:32
Vanaisa
  
Moderator
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Teaks eelnõu nime, saaks siit ju järgi vaadata...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.12.2003 at 20:41
Royale
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
Vanaisa: Teaks eelnõu nime, saaks siit ju järgi vaadata...

Pakun, et vara veel. Tundub, et asi alles väljatöötamisel ja määruse eelnõu eksisteerib alles mõne mehe wöördi failina...
02.12.2003 at 20:49
Taavi
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Aktsiis juba kadunud, nüüd arvelevõtmise probleemid kaovad ka :) Kui keskmiseid USA hindu vaadata, siis praeguse madala dollari kursiga 1998 C5 Vette koos toomise ja maksudega peaks alla 300.000 eesti rahaga juba siin arvele saama. 93-95 RT/10 Viper alla 400.000...

Huvitav kas parempoolse rooliga jaapani turu autode kohapealt ka midagi muutub?
02.12.2003 at 22:10 Last edited 02.12.2003 at 22:33 by Taavi
smr
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
Taavi:
Huvitav kas parempoolse rooliga jaapani turu autode kohapealt ka midagi muutub?

No ometi loodan, et ei muutu
02.12.2003 at 22:34
nostang
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
ministeeriumis töötavad poliitilistel ametikohtadel inimesed, kelle valimiskampaaniat ei ole toetanud minu teada ükski USA autote klubi aga kindlasti mõni AMTEL'i liige, nii et kindlasti sisaldab eelnõu kas juba praegu või saab juurde kooskõlastusringis mõne nõude mida meie ei suuda parimagi tahtmise juures täita. näiteks nõutakse tootjatehase poolset vastavussertifikaati pidurisüsteemile või turvavöödele - olge meheks ja saatke GM'i email ja vastus tuleb "juba järgmisel päeval" ,
kui kellelgi, näiteks ajakirjanikel vähekegi võitlusvaimu siis tuleks eelnõuga tutvuda, kommenteerida ja meedias kisa tõsta.
02.12.2003 at 22:53
Taavi
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
No ometi loodan, et ei muutu

Miks sa seda loodad? Tõenäoliselt oleks siin siis mõnigi kiire jaapanlane rohkem, kes Erkkile ja Laurile natukenegi kiirendamisel konkurentsi pakuks ja seeläbi ürituste publikumenu suurendaks.
02.12.2003 at 23:08
Caddy73
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
tahaks väga loota et me siin vara ei hõiska ,mina küll panuseid panna ei julgeks. Pärast selgub et 94 allapoolp usa raual pole mingit asja eesti teedele sest puudub see tobe E !!!

____________________________
convertible 500cid
02.12.2003 at 23:47
JDF
 
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
Taavi:
quote:
No ometi loodan, et ei muutu

Miks sa seda loodad? Tõenäoliselt oleks siin siis mõnigi kiire jaapanlane rohkem, kes Erkkile ja Laurile natukenegi kiirendamisel konkurentsi pakuks ja seeläbi ürituste publikumenu suurendaks.

Pole enam vaja neid "riisikaid" siia segama ... nyyd kui rahvas saab USA raua kergelt kätte :)
02.12.2003 at 23:54
PlyVal64
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
Taavi: Aktsiis juba kadunud, nüüd arvelevõtmise probleemid kaovad ka :) Kui keskmiseid USA hindu vaadata, siis praeguse madala dollari kursiga 1998 C5 Vette koos toomise ja maksudega peaks alla 300.000 eesti rahaga juba siin arvele saama. 93-95 RT/10 Viper alla 400.000...
EL'iga ühinemisest alates kaovad ka eraisikute vahelistelt tehingutelt käibemaksud. Ma kõigepealt vaataksin hoopis Euroopa tiba kasutatuid ja alles siis USAsse. Aga praegune $ kurss ~13 paneb küll mõtlema: milleks osta Audi või Merss, kui sama raha eest saaks kaks Caddyt....
03.12.2003 at 00:44
gretzky
 
Moderator
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Huvitav kas selle taga on euro japsi klann või terve mõistus ?
Loodan parimat ehk hakkab ka jõudma kohale.


____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
03.12.2003 at 00:55
smr
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
Taavi:
quote:
No ometi loodan, et ei muutu

Miks sa seda loodad? Tõenäoliselt oleks siin siis mõnigi kiire jaapanlane rohkem, kes Erkkile ja Laurile natukenegi kiirendamisel konkurentsi pakuks ja seeläbi ürituste publikumenu suurendaks.
Igapäevaste tänavaautodena soovin mina küll kohata õigepoolse rooli, kollaste suunatulede, läbipaistvate klaaside jne üldusepoolt aktsepteeritud reeglitele vastavaid masinaid. Stripil ja muudel kinnstel teelõikudel aga palun.
03.12.2003 at 10:00
diesel
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
omapoolse paranoilise avaldusena mainiks, et ärge välistage võimalust, et asi üldse hoopis lukku keeratakse ja vaat, et sunnitakse veel juba arvel olevadki riistad oma nummerid loovutama.
03.12.2003 at 10:20
MargoC
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Tere hommikust.

Ära nüüd solvu smr, kuid kas sa siis pooldaksid seda, et kõik sõidaksid kuldsete, hõbedaste, punaste, mustade ja võib olla ka paari muud tooni cit. c2, ford ka, maz. 2, toy. yaris, opel corsa ja muude selliste ebarditega, kuna seda on aktsepteerinud üldsus? Ja siis jõukamad sõidavad maz. 6, toy. avensis ja muudes selliste pisikeste keskklassi autodega? Ühesõnaga kõik autod on ühte nägu, erinev on vaid auto nina kaunistav märk? Sellele järgneb see, et hakkame kõik kandma ühesugust riietust, sööma kõik ühesugust toitu ja tegema kõike ühtemoodi, kuna seda on aktsepteerinud üldsus???
Ja siis see, kes soovib sõita veidi teistsuguse autoga, kanda üldsusest erinevaid riideid ja süüa näiteks mehhiko roogasid lintšitakse ära? Või pannakse puuri inimestele näitamiseks, et nii ei tohi teha?
Ply alles hiljuti kirjutas väga tabavalt sellest enamusdemokraatiast, praegu lihtsalt ei leia üles.

Minu arvates lisavad erinevates maades ja erineva maitsega inimeste toodetud autod, riided ja toidud just elule värvi.

See kummal pool asub rool, või kui läbipaistvad on auto klaasid ei oma mingit tähtsust kuni tihend rooli ja istme vahel oskab sellise autoga turvaliselt liigelda. Üldjuhul sellise üldsuse jaoks erilise auto omanik hoolib oma sõiduriistast väga ja püüab ka vastavalt sellele liigelda, et see ka meie liiklusdžunglis säiliks.

See eestlase kitsarinnalisus ja eurovaimustus viskab mõnikord tõsiselt kopa ette. Ja tavaliselt on irisejad just need, kes pole oma jalga Eestist välja tõstnud ja kui ongi siis vaid lähivälismaale ja ka seal on käidud silmaklappidega.

Parempoolne rool, DOT tuled ja klaasid ning euro üldsuse aktsepteeritud mõõtudest suuremad liikurid ei tähenda sugugi seda, et need autod vaid stripile või muust maailmast okastraadiga eraldatud alale kõlbaksid. Isegi nl'i tehnikat toodeti parempoolse rooliga, ise mäletan konkreetselt üht moskvitšit.

Inimene on loomult edev ja ta tahab massist erineda ning kõik kes väidavad vastupidist valetavad nii teistele kui iseendale. Kuigi jah, tegu võib olla ka julgusepuudusega.

Vabandan kõigi ees, et tekkis OT.

Sellest uuest USA autosid puudutavast reeglist loodan parimat, kuid valmistun halvimaks, kuna AS Eesti Wabbariik teeb harva midagi rahva heaks.
03.12.2003 at 10:39
rustang
  
Moderator
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
diesel: omapoolse paranoilise avaldusena mainiks, et ärge välistage võimalust, et asi üldse hoopis lukku keeratakse ja vaat, et sunnitakse veel juba arvel olevadki riistad oma nummerid loovutama.
Kui nii läheb, siis korraldame korraliku meeleavalduse, blokeerime cadillacidega tln-trt maantee vms. vahvat :devil
03.12.2003 at 10:46
smr
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Väga palju on su jutus tõtt :)

Välja arvatud see lõik -
quote:
See kummal pool asub rool, või kui läbipaistvad on auto klaasid ei oma mingit tähtsust kuni tihend rooli ja istme vahel oskab sellise autoga turvaliselt liigelda.
Siina vaidlen ma sulle vastu. Kuigi siin foorumis pole tavaks rääkida usakate kasutajate liiklushuligaansustest, ei tähenda see, et siin kõik korralikud liiklejad on :( Ning minu nägemuses parempoolne rool vms vidin, mis on autoomaniku ning ehk ka väikese ringi teadjate jaoks oluline, ainult suurendab riski ning ohtu teiste liiklejate jaoks.
Kiired ja stiilsed autod on ägedad. Aga kui seda tehakse linnatänavatel, siis on see vale. Kui teise mehe edevus hakkab mind ohustama, siis mis sa arvad, mida mina teen?

Linnas saad sa hakkama ka 60 hp väikese punniga. Sul pole _vaja_ 600 hp, ka 200 hp pole vaja. Seda on vaja võisltusolukorras ning seal pole üldjuhul vahet, kus sul rool asub jne.

Kahtlemata oleks ilusam lubada kõik ning loota inimeste mõistuse peale. Kuid kahjuks selline asi ei toimu. ei meil ega ka mujal. Seepärast ongi kõiksugu kitsendavad reeglid.

Või olen ma lihtsalt idealist....
03.12.2003 at 10:54
Vanaisa
  
Moderator
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Kui nii läheb, siis korraldame korraliku meeleavalduse, blokeerime cadillacidega tln-trt maantee vms. vahvat :devil
Nõus.
Aga nii karmiks ei saa isegi meie suht õigusetu riik minna. Tuletame meelde, et ka praegu liiguvad mõned "vale poole rooliga" autod ringi. Elik viletsaima variandi järgi - mis sees, see sees ja uutel regamistel kraanid kinni.
Ma küll loodan, et vastava eelnõuga tegelevatel taatidel on piisavalt meelekindlust, teha siiski õige otsus :)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.12.2003 at 11:00
ylovoitka
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
rustang:
quote:
diesel: omapoolse paranoilise avaldusena mainiks, et ärge välistage võimalust, et asi üldse hoopis lukku keeratakse ja vaat, et sunnitakse veel juba arvel olevadki riistad oma nummerid loovutama.
Kui nii läheb, siis korraldame korraliku meeleavalduse, blokeerime cadillacidega tln-trt maantee vms. vahvat :devil
Ja siis joome kõik ennast täis seal meeleavaldusel ja vilistame rämedalt kummi ja näitame kõigile fucki sügava roki (chainsaw 2003) saatel.

Teema kohta arvan, et olemasolevate masinatega sõitmist ei saa keegi ära keelata , eriti uunikute.
03.12.2003 at 11:08
5.0
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
smr: . Sul pole _vaja_ 600 hp, ka 200 hp pole vaja.
ei asuks pooldajaks ega vastaseks, aga olen sellist mõtteavaldust kuulnud mõnelt teiselt inimeselt ka, kuid pole kunagi saanud küsida, et mille alusel selline väitja on asja endale lahti mõtestanud ja kuhu see vajalik piir siis tuleks tõmmata?
03.12.2003 at 11:14
smr
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
5.0:
quote:
smr: . Sul pole _vaja_ 600 hp, ka 200 hp pole vaja.
ei asuks pooldajaks ega vastaseks, aga olen sellist mõtteavaldust kuulnud mõnelt teiselt inimeselt ka, kuid pole kunagi saanud küsida, et mille alusel selline väitja on asja endale lahti mõtestanud ja kuhu see vajalik piir siis tuleks tõmmata?

Et kuni 1.5 tonnist sõiduautot linnaliikluses liigutada, piisab väiksemast hp arvust, kui näit 200. Mingit piiri tõesti ei oska tõmmata ning kuidas sa seda üldse ette kujutaksid? :)

Edit - kirjavead
03.12.2003 at 11:25 Last edited 03.12.2003 at 11:25 by smr
PlyVal64
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
quote:
5.0:
quote:
smr: . Sul pole _vaja_ 600 hp, ka 200 hp pole vaja[.
ei asuks pooldajaks ega vastaseks, aga olen sellist mõtteavaldust kuulnud mõnelt teiselt inimeselt ka, kuid pole kunagi saanud küsida, et mille alusel selline väitja on asja endale lahti mõtestanud ja kuhu see vajalik piir siis tuleks tõmmata?
Mina olen üks väitjatest olnud. Kuhu vajalik piir tõmmata, ei ole küll minu ütelda, kuid põhimõtteliselt piisab auto normaalseks liigutamiseks täiesti 50 hobuse jõust kuni tonniste autode ja 70-80 kuni kahetonniste autode puhul. Aga need peavad olema "saadaval" pööretevahemikus 1200-3000 rpm, mitte 5500 rpm'i teisel poolel.
Pöördemoment on täpselt sama asi: seda on tarvist keskmiselt näidatud numbritest vähemalt 30% vähem.

Meie uus pika testi auto: Mazda3(1,6, mitte 2,0 Sport:(). Käisin siis nüüd tuliuuega Saaremaal: 105Hj@6000prm, 145Nm@4000rpm. Ma ei sõida never maanteel 4-6kilo pööret. Isegi linnas läheb 4000'ni üliharva, kui just lühikest aega kestev test pole, mis ma sellest autost piinan??? Aga vat vaevalt veeredes (5 km/h), nagu linnas tihti on, tahaks edasi sõita ja kiirendada 2.käiguga, mis on väga vaevaline. Lihtsalt pole jõudu mootoris. Aga hakkama saab ja kellegile jalgu ka ei jää.
Tegelikult ma tean ühte peaaegu ideaalse mootori ja käigukastiga autot linnas sõitmiseks: GAZ-24 "Volga". Saaks sellest bensukulust kaasaegse elektroonikaga kah lahti, siis muud ei tahakski, ausõna.
03.12.2003 at 11:31
riisiveski
ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika
Ma just paar pärav tagasi mõtlesin, et paras auto linnas sõitmiseks oleks mingi 90. aastate alguse VW Polo, ca 1.4 koos automaatkastiga. Powerit linnavaheliseks paarutamiseks küll ning automaat ka paras. Ning suht odav on ta ka.

____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal.
03.12.2003 at 11:40
tqhq.ee foorum : Vaba teema : ARK paneb Ameerika autode arvele võtmise reeglid paika   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.