1974. aasta suurimad muudatused leidsid aset välimuses, sest sellest
aastast hakkasid kehtima veelgi rangemad kaitseraudu puudutavad nõuded.
Vastandina nii mõnelegi nina- ja sabaossa "raudteerööpa" saanud autole
nägi disainer John Schinella käe alt tulnud uuendatud Firebird endiselt
elegantne välja. Ninatükk oli nüüd natuke tahapoole kallutatud ja selles
olevad iluvõre avad olid väiksemad ja kandilisemad kui enne. Nendest
allapoole jäi üsna kitsa triibuna uus kaitseraud.
Auto tagaosast kadus jäljetult eelmise aasta kroomkaitseraud ja seal
leidsid koha varasemast märksa laiemad kolmeks pikitriibuks jagatud tagatuled,
mille vahele numbrimärk üsna napilt ära mahtus. Uus kaitseraud oli ninaosale
sarnaselt kitsas ja silmatorkamatu.
Trans Am'i müüginumbrid tõusid eelmise aastaga võrreldes rohkem kui
kahekordseks. Omalt poolt aitas sellele kaasa väike mööndus kütusehindade
pärast muretsevatele tarbijatele, kes said nüüd Trans Am'i osta taas
väiksema 400 CID mootoriga, mis andis 225 hj.
Kuid peamiseks põhjuseks oli ikkagi asjaolu, mis ei jäänud märkamata
ega välja ütlemata ühelgi autoajakirjal – SD-455 oli kõige kiirem USA
auto, mida osta sai. Vaatamata 290 hj-ni langenud võimsusreitingule polnud
Super Duty mootor tehniliselt eelmise aasta mudelist erinev ja tegu oli
sellesama 13-sekundi masinaga mis ennegi. Camaro small-blockil oli tegemist,
et veerandmiil vähem kui 15 sekundiga läbida. Big-block Vette oli nõrgem,
aeglasem ja märgatavalt kallim. Mustangi võimsaim mootor oli SD-455'st
ümmarguselt kolm korda nõrgem 105 hj V6.
Trans Am'i oli endiselt saada vaid kolmes värvivariandis, punase ja
valgena, nagu eelmiselgi aastal, ja tumesinisena varasema rohelise asemel.
Formulaid – sealhulgas Super Duty'ga isendeid – võis saada kõigis värvides,
mida tollel mudeliaastal saada oli.
Nii TA-le kui Formulale oli saada ka nõrgem 250 hj 455, kuid nüüd vaid
koos automaatkastiga. See L75 mootor ja kolm 400 CID mootorivarianti
said kõik mudeliaasta lõpupoole GM-i uue HEI (High Energy Ignition) süüte,
mis oli varasemast tunduvalt tõhusam ja aitas seeläbi kütust kokku hoida
ja käiguomadusi parandada.
Positiivse poole pealt võib veel märkida radiaalrehvide ja vastava vedrustuse
kuulumist kõigi TA-de standardvarustusse; selge muudatus halvemuse poole
oli seevastu ülipikk 2.56 peaülekanne, millega mitmed TA-s varasemate
3.08 ja 3.42 sildade asemel leppima pidid. |