|
Eelkõige pühendub sait klassikalistele muskelautodele aastatest
1964-1974 ja nende tänapäevastele järglastele - Camarole,
Mustangile ja Firebirdile. Sekka ka Corvette'e ja stiilsemaid autosid
varasematest kümnenditest.
|
|
|
|
Rahaga on paremat teha kui steriilsete isikupäratute luksusautode liisingu
peale kulutada. On autosid, mille üks silinder arendab sama võimsust kui
terve F1 mootor, kiirendus 0-100 km/h 0,5 sekundit.
Modifitseerimine/"tuunimine" on tohutult rohkem kui velgede ja stereo
vahetamine, hõlmates sisuliselt kõiki osasid, mida toodavad lugematu arv
aftermarket ettevõtjaid.
Aastate jooksul kogunenud tuttavad räägivad sageli, kuidas nad aeg-ajalt
viivad sõitma paadunud BMW, Ferrari jne omanikke ja lasevad tunda üle
7-liitrise V8 mootri brutaalset jõudu ja müdinat. Mõne päeva pärast tuleb
juba koos vastavaid müügikuulutusi uurida ja konsultatsiooni jagada.
There is no replacement for displacement
There is no substitute for cubic inches
Nothing beats cubic inches
Too much is not enough
Overkill is just about enough
Fuck the fuel economy
In torque we trust
|
|
Eesmärgiks ei ole saada "Eesti parimaks", vaid teha võimalikult rohkem
scene'i jaoks. Arvestada tuleb, et kuna ala on inglisekeelne, siis tuleb
paratamatult see omandada. Loodetavasti on sealjuures abiks ka meie
sõnastik. Põhirõhk on pööratud algteadmistele, eeldusel, et
igaüks hakkab hiljem iseseisvalt materjali otsima vastavalt oma eelistustele.
Hindamatu väärtusega infot ja nippe saab vastavasisulistest interneti
listidest/jututubadest, millel on tuhandeid liikmeid. Igale küsimusele
tuleb mitmeid või mitmekümneid vastuseid. Aga see nõuab "erialase" inglise
keele oskust. Väärtuslik ja operatiivne teadmisteallikas
on saamas ka meie oma foorumist,
kus on hetkel üle kaheksasaja kasutaja, kelle hulgast leidub
enamasti ikka keegi, kes oskab ja saab nõu või jõuga
aidata.
Kui sa oled huvitatud USA autodest või drag racingust, võta
ühendust, et arutada mõlemale poolele kasulikku koostööd.
|
|
|
|
tqhq.ee lehekülgede peamisteks
tegijateks on:
Pärtel: Arvab, et kuuptollid on alati lahenduseks, aga ülelaadimist
soovitab ka kõigile, kellega üle viie minuti räägib.
Lemmikauto: '70 LS6 Chevelle, '69 Chevelle ja '82-'92 Camaro. Erihuviks
kiirendusvõistluste karmimad klassid, alates 2000 hobujõust, eelkõige
Pro Modified, Top Methanol Funny Car ja Fuel Funny Car, sekka ka Fuel
Altered. Hetkel otsib sobivat autot ja aega sellega tegelemiseks.
Newton: meeldivad Mopari ja GM-i klassikalised ja uuemad muskelautod,
näiteks Dodge Charger ('68-'70), Dodge Challenger ('70), Pontiac
Firebird ('67-'68, '82-'90, '98-), aga ära ei ütleks ühestki
muskelautost. Kirjutab vabalt mootoritehnikast, kuigi asjast eriti midagi
ei tea.
Peep: tõsine autofanaatik, kelle kätest on läbi käinud mitme maailmajao kiireid masinaid -
seetõttu oskab rääkida, mis värk tegelikult on.
Praeguseks on uuema aja moditud muskel tema garaazhis asendunud klassikalise '69 Camaro SS-iga.
Kinkis meile sellise suhtlusvahendi nagu teadetetahvel
ja mitu meeldejäävat audiovisuaalset elamust.
Lasa: tema Corvette'i sait
oli püsti ammu enne tqhq'd ja tema algatusel sai tqhq endale jututoa.
Meiega saab ühendust tqhq@tqhq.ee.
|
|
|
|
Linkimine tqhq.ee lehekülgedele on väga teretulnud. Linkida
võib nii tqhq.ee avalehele kui ka suvalisele artiklile ning selleks
pole vaja eraldi luba küsida, vastupidi, oleme rõõmsad,
kui keegi meid linkimise vääriliseks peab. Samas oleme siiski
tänulikud, kui linkimisest aadressile tqhq@tqhq.ee
teada annate, nii saame teada ka teie lehekülje olemasolust - me
oleme väga huvitatud kõikidest teistest Eesti lehekülgedest,
mis meiega sarnast temaatikat puudutavad ja samu vaateid jagavad. Ühtlasi
saame teile teada anda muudatustest meie saidil, mis võivad mõjutada
teie lingi funktsioneerimist. Võimaluse korral lisame teie saidi
lingi ka meie lingikogusse, soovi korral saate
seda teha ka ise.
|
|
Siiski on mittesoovitav selline linkimine, kus tqhq.ee materjali esitatakse
freimis, mida ümbritseb mingi muu info, navigatsioon või reklaamid.
Selle asemel tuleks tqhq.ee avada kogu aknasse: (<a href="http://www.tqhq.ee"
target="_top">www.tqhq.ee</a>) või uude aknasse:
(<a href="http://www.tqhq.ee" target="_blank">www.tqhq.ee</a>).
Ilma tqhq.ee loata on keelatud selline linkimine, kus tqhq.ee saidil
olevat teksti, pilte, audio- või videofaile või muud informatsiooni
esitatakse osana mõnest muust leheküljest selliselt, et pole
nähtav vastava informatsiooni tegelik kontekst tqhq.ee saidil, sh.
artikkel, kus vastav informatsioon esineb, tqhq.ee logo ja navigatsioonimenüüd.
Kui linkimise osas on mingeid probleeme või täpsustavaid
küsimusi, võib meilida tqhq@tqhq.ee.
|
|
|
|
tqhq.ee lehekülgedel olevad materjalid on autoriõigusega
kaitstud ja nende kopeerimine ilma tqhq.ee ja/või konkreetse autori
loata on keelatud, välja arvatud otseselt Autoriõiguse seadusest
tulenevad erandid. Siinkohal ei sooviks autoriõiguse põhitõdesid
lähemalt selgitama hakata, ehk piisab mõnest lihtsast küsimusest-vastusest,
et selgitada, mis on lubatud ja mis mitte:
1) tqhq.ee leheküljel on üks väga ilus pilt '79 Corvette'ist
ja soovin seda kasutada oma leheküljel, kas ma võin seda teha?
Pilti ei või kasutada selleks luba küsimata, tuleks meile
meilida ja kirjeldada, kus ja kuidas soovite pilti kasutada. Me võtame
ise ühendust pildi autori ja auto omanikuga, kes saavad anda loa
pildi kasutamiseks. Küsida tasub ka seepärast, et tihti on meil
võimalik pakkuda täiendavat materjali ja piltide puhul näiteks
paremaid/suuremaid originaalpilte. Üldjuhul on pildi kasutamise tingimuseks
see, et pildi juurde lisatakse link selle allikale. Märkusena veel,
et tavaliselt pole mõtet meilt küsida luba piltide kasutamiseks,
kui allikaks on märgitud mõni USA sait või isik. Oma
sooviga tasub pöörduda otse allika poole, kuna me oleme pildi
küsinud vaid oma lehel kasutamiseks ning meil pole õigust
seda luba teistele edasi anda.
2) Panen kokku juttu Chevy Camarost ja leidsin, et tqhq.ee's on '67
Camaro kohta pikk jutt, mille sooviksin oma kodulehele/raamatusse/kuhu
iganes panna.
Teksti kopeerimine on samuti keelatud, kui selleks pole tqhq'st luba
saadud. Vastava loa saamine on kahjuks vähetõenäoline.
Põhjusi selleks on mitmeid. Esiteks, kui oled juba võtnud
vaevaks oma lehekülje teha, ei tohiks ka iseseisev algmaterjalide
kogumine ja nende läbitöötamine ülejõukäiv
olla. Kui aga probleemiks on hoopis lehekülje tegemine, siis aitame
hea meelga, tasemel kaastöid oleme alati valmis meie saidi vahendusel
kättesaadavaks tegema.
Teiseks eelistame, et meie poolt kirjutatu oleks kättesaadav koos
muu meie lehekülgedel oleva infoga, mis on abiks kirjutatu mõistmisel
ja annab väärtuslikku taustinformatsiooni.
Kolmas ja võib-olla kõige olulisem põhjus on aga
see, et kui meie saidi sisu kopeeritakse, siis jääb ju tegelikult
eestikeelse kasuliku ja huvitava informatsiooni hulk endiseks, teie lehele
kopeeritud info on leitav ka meie lehelt ning mingit uut lisaväärtust
ei looda. Meie aga näeksime meeleldi just seda, et tekib uusi sisukaid
lehekülgi, kus on originaalset ja mujalt mitte leiduvat infot USA
autode, nende ajaloo, tehnika ja modifitseerimise kohta.
3) Sain tqhq.ee leheküljelt teada, et '70 LS6 Chevelle'i võimsus
on 450 hj 5600 pöörde juures. Sooviksin selle fakti ära
mainida oma uurimustöös/kodulehel.
Palun väga! Tegu pole (loodetavasti) tqhq.ee ega konkreetse loo
autori loomingu, väljamõeldise või kätetööga,
vaid faktiga. Faktid aga pole autoriõigusega kaitstud, seega võib
neid vabalt kasutada, kui vaid algallikat usaldate. Autoriõigusega
lähete pahuksisse vaid siis, kui lisaks faktidele kasutate ka ulatuslikult
meie lehel olevat sõnastust, näiteks mainitud auto kirjeldamisel.
Mõistagi, kui olete meie leheküljel olevaid fakte tihti
oma töös ära kasutanud, oleks kena, kui meie saidile ka
viitaksite.
Kõik linkimist ja kopeerimist puudutavad küsimused ja soovid
on oodatud e-mailile tqhq@tqhq.ee.
|
|