'00 mudeliaastal tehtud muudatused jäid üsna vähesteks. Lisaks väiksematele
ümberkorraldustele värvi- ja veljevalikus oli uudiseks "NHRA Edition"-pakett.
Paraku olid selle peamiseks sisuks lihtsalt mõned kirjad, mis kinnitasid,
et tõepoolest oli tegu NHRA Editioni'ga :) Ülejäänud paketti kuulunud
komponendid (näiteks Hurst shifter manuaalkastiga autodel ja lühem peaülekanne
automaatidel) olid saada ka eraldi. Kolmel mudeliaastal ('00-'02) toodeti
NHRA Formulaid ja TA'sid kokku u. 900; pakett polnud saada WS6 autodele.
Tehnikapoolel muutus V8-mootorite väljalase. Ka kaassõitjapoolne katalüsaator
paiknes nüüd otse väljalaskekollektori otsas, mitte enam kaugemal
põranda all. Katalüsaator saavutas nii vajaliku töötemperatuuri kiiremini
ja see võimaldas varasemate kahekordse seinaga terasplekist kollektorite
asemel võtta kasutusele tavalisemad valumalmist kollektorid. GM-i väitel
voolasid need senistest kollektoritest isegi paremini, kuid peamiseks
efektiks oli siiski suurem vastupidavus ja kulude kokkuhoid. Kokkuvõttes
voolas aga uus süsteem kindlasti paremini, kuna enam polnud vaja topeltseina
ja kitsa siseläbimõõduga toru, mis varem väljalaskekollektorit kaassõitjapoolse
katalüsaatoriga ühendas.
Firehawkid said varasemast 3
hj suurema võimsusreitingu, nüüd siis 330 hj. Ilmselt oli see tingitud
samadest väljalaske muudatustest, kuna muid sisulisi muudatusi 'hawkide
tehnikapoolel polnud. Kurvem uudis oli 1LE paketi tootmise lõpp, mis
tõi kaasa 1LE
komponentide kadumise ka WS6 autode vedrustusest. Reklaamibroshüürides
mainitud "specifically
tuned suspension" tähendas seetõttu nüüd vaid jämedamat esistabilisaatorit.
Kuna muudatused olid üsna väiksed, oleks ehk sobiv üle korrata, millise
mudelirivistusega Firebird uuele sajandile vastu astus. Mudeleid oli
kolm: baasmudel, Formula ja Trans Am. Baasmudelist ja TA'st oli olemas
ka lahtine versioon, Formulast enam mitte.
Baaskupee oli kõige nuditum variant: antenn ei käinud elektriga, samuti
puudusid elektriaknad, -iste, -peeglid ja kesklukk. Need sai lisada kahe
erineval hulgal varustust sisaldava paketi raames. Lahtisel versioonil
olid mainitud mugavused standardvarustuses. Ainsaks mootorivariandiks
oli 3,8-liitrine 200 hj V6, mis sai '00 mudeliaastaks torukollektorid;
võimsus sellest ei muutunud. Viiekäigulise
manuaalkasti võis
soovi korral asendada 4-käigulise automaadiga. Kitsukeste 215/60R16 rehvide
asemele sai valida natuke toekamad 235/55 ketsid, mis kuulusid ka "3800
V6 Peformance Package"-isse. Selles sisaldus veel difrilukk, topeltsummutiotstega
väljalase
ja lühem peaülekanne (3.42 vs. 3.08) automaatkastiga autodele. Saada
oli ka W68 spoileriring.
Formula standardvarustus oli baasmudelist veidi etem, kuid tema kõige
olulisemaks jooneks oli mehhaanikaosa jagamine Trans Am'iga. See tegi
võimalikuks TA-ga võrreldes sama kiire, kuid lihtsama, kergema ja odavama
auto ostmise. Siiski oli ka Formulal enamus elektrimugavusi standardis,
lisaraha maksid vaid puldiga kesklukk ja alarm ning elektriiste. Standardvarustuses
oli 305 hj V8 koos automaatkastiga ja 245/50ZR16 rehvid. Automaatkastiga
variandile sai tellida lühema peaülekande (3.23 vs. 2.73), manuaalile
aga Hursti shifteri. Formulatele oli saada ka WS6 pakett, mis sisaldas
275/40ZR17 rehve vastavatel velgedel, muudetud vedrustust (nagu öeldud,
tähendas see nüüd küll vaid suuremat esistabilisaatorit), roolivõimu
jahutust ja Ram Air süsteemi, mis tõstis võimsuse 320 hobujõuni.
Kõik, mis elektriga käis, oli standardvarustuses Trans Am'il, nagu ka
nahksisu ja T-topid, mis ülejäänud mudelitel maksid lisaraha. TA-l oli
teistsugune ninatükk ja spoileriring ning kupeemudelitel ka kõrgem tagaspoiler.
Tehnika oli sama mis Formulal ja saada oli ka sama WS6 pakett.
Kõigil mudelitel oli standardvarustuses ABS, airbagid, konditsioneer
ja cruise; tellida sai veojõukontrolli. |