2002. mudeliaasta algas niisiis juba teadmisega, et see jääb Firebirdile
viimaseks. Tavamudelite juures Pontiac kahel viimasel aastal olulisi
muudatusi ei teinud - võrreldes 2000. aastaga oli nii baasmudeli kui
Formula standardvarustus veidi täielikum (Formula varustusse kuulusid
nüüd muuhulgas t-topid, puldiga kesklukk ja elektriiste) ning roolivõimu
jahutus oli nüüd kõikidel V8 autodel.
Siiski oli loomulik, et viimast mudeliaastat tähistati erimudeliga.
See nukker au sai osaks 35th Anniversary Collector Edition Trans Am'ile.
35. juubel polnud küll Trans Am'il vaid Firebirdil, kuid hüvastijätumudel
pidi olema parim, mida Pontiac pakkuda suutis – see tähendas mõistagi
WS6 Trans Am'i, kas kupee või kabriona.
Collector Edition jätkas Pontiaci silmatorkavate erimudelite pikka traditsiooni.
Autod olid erekollased, kuid olukorrale kohaste mustade detailidega.
Auto oli must vööjoonest ülespoole (B-piilarid ja nende vaheline katuseriba,
peeglid) ja seda värvi oli ka auto külgedel ja kapotil olev graafika,
samuti veljed ja pidurisadulad. Uksi, esiistmete peatugesid ja matte
ehtisid "Collector Edition" kirjaga Firebirdi logod.
Kuigi väikseeria-Camarode ja Black Birdidega tuntust kogunud GMMG Inc.
pani kokku ka ühe CE värvides Formula, mis sai LS6 mootori, Z06 Corvette'i
pidurid, 18-tollised veljed ja "Ram Air 6"-kirjad ning GM-i poolt olid
projekti vedamas Scott Settlemire (Camaro turundusest) ja John Heinricy
(LS1 F-bodyde peainsener ja võidusõitja, kellel oli oluline roll nii
3. põlve 1LE paketi kui ka C5 Corvette'i arenduses), ei saanud planeeritud
35-autoline seeria kahjuks reaalsuseks.
Seetõttu olid Collector Edition'id tehniliselt tavalised WS6 Trans Am'id,
mis ei tähendanud, et nad oleksid aeglased autod olnud, kaugel sellest.
Ajakiri High Peformance Pontiac testis CE-d, ning sõitis sellega veerandmiilil
välja aja 13.13@104 mph. Ja seda tänavaketsidel ja automaatkastiga autos,
mis kaalus ligi 1700 kg. Nende numbrite valguses hakkasid üsna usutavatena
tunduma kuuldused LS1 F-bodydest, mis tehasekorras kaheteistkümneid sõitsid
ja tagaratastest üle 320 hj dünosid. Samuti võis üsna kindlalt väita,
et viimased Trans Am'id olid ka kõige kiiremad.
Kuigi SLP-le tähendas F-body lõpp nende peamise tegevusvaldkonna kadumist
järgmisest aastast, võis '02 Firehawkidele loota tavalisest suuremat
nõudlust – oli ju tegu eksklusiivsema versiooniga niigi erilisest viimase
mudeliaasta Firebirdist.
2002. a. ületaski SLP seni edukaima '00 mudeliaasta rohkem kui kahekordselt.
Jätkas ka Firebird GT, kuid mõistagi oli kesksel kohal Firehawk. Eelmise
aasta juubelimudeli tagaspoilerit võimalik oli nüüd saada kõigile TA-põhistele
Firehawkidele. Olulisemad olid aga üsna mudeliaasta alguses tehtud muudatused
Ram Air süsteemis, mis andsid uueks võimsusreitinguks 345 hobujõuni,
vaid napid 5 hobujõudu vähem, kui eksootilisel '91-'92 Firehawkil.
Sealjuures ei teinud Trans Am'id ja Firehawkid sellise võimsuse ja kiiruse
nimel mingeid kompromisse: autol oli täielik mugavusvarustus ning mootor
oli murevaba ja säästlik ka igapäevases kasutuses. Pidurid ja juhitavus
olid kiiduväärt. Tegelikult oli oluliselt etemat ja kiiremat laiatarbemuskelautot
lausa raske ette kujutada, kuid ometi jäi just see auto oma liigi viimaseks
esindajaks. Viimane Firebird – Pontiaci kogudesse hoiule läinud punane
Trans Am Convertible – veeres St. Therese'i tehasest välja 2002. a. 27.
augusti hommikul.
|