Võimsused hakkasid järsult kukkuma seetõttu, et keskvalitsuse
nõudel hakati üle minema madalama pliisisaldusega kütustele, mille
oktaaniarv ei võimaldanud enam kasutada selliseid surveastmeid,
mis olid seni suure jõudlusega mootorites tavalised olnud.
AMC üritas Javelini välimust muuta rohkem Corvette'i sarnaseks,
katsudes rataste kohale sarnaseid kaari kujundada. Tulemuseks
olid koledalt paistes esitiivad, mis rikkusid ära auto varasema
puhta joone. Hõisata polnud midagi ka mootoripoolel, kus võimsaim
mootor oli nüüd eelmise aasta 390 CID 325 hj mootori asemel 360
CID small-block, mis andis 285 hj.
Kuigi Ford oli eelmise aasta lõpus NASCAR-ist tagasi tõmbunud,
olid Fordi kesksuured autod, mille välimus eelmise aastaga võrreldes
eriti ei muutunud, palju paremas seisus. Kogu mudeliseeria kandis
nüüd nime Torino ning selle tipus olid fastback-kujundusega GT
ja Cobra mudelid, mille 351 CID standardmootor andis 285 hj. Arvestades
tolleaegset olukorda, kus kõik, mis allamäge ei läinud, andis
põhjust suureks rõõmuks, oli suureks saavutuseks see, et endiselt
olid saada 429 Cobra Jet ja shaker scoopiga 429 CJ-R, mille surveastet
polnud vähendatud ning mis andsid endiselt 370 hj. Neid osteti
põhiliselt GT-le ja Cobrale, kuigi saada oli neid kogu Torino
seeriale, sealhulgas ka luksuslikele Brougham mudelitele, mille
konventsionaalsem katusejoon nägi isegi parem välja kui Torino
ja GT fastbackid. Sarnaselt '68-'69 aastatele oli paketis Drag
Pack saada ka Super Cobra Jet (SCJ), mis oli tavalistest CJ-st
tugevamate komponentidega ning võimeline kõrgemateks pööreteks,
kuigi võimsusreiting oli nüüd sama 370 hj. Mercury kesksuurtest
mudelitest oli CJ mootoreid saada vaid Cyclone'idele (baas, GT
ja Spoiler), mitte kogu Montego seeriale, mis vastas Fordi Torinodele.
Seevastu polnud nii päikseline Fordi pony-caride käekäik. Selleks
aastaks uuenes täielikult Mustangi kerekujundus. Vähe sellest,
et see oli varasematest Mustangidest kandilisem ja ilutum - ta
oli ka palju suurem: teljevahe kasvas küll vaid tolli, kuid kogupikkus
suurenes 8 tolli ja laius kuus tolli. Keretüüpe oli kaks, tavaline
ja fastback hardtop, millest viimane nägi eriti massiivne välja.
Esimeste Mustangidega võrreldes oli auto nüüd 300 kg raskem, mis
koos üldiselt langevate võimsustega oli nii sõiduomadustele kui
kiirendusele üsna raske hoop. Mootoripoolelt läksid kaduma mõlemad
varasemad Boss-mootorid, 302 ja 429, ning asemele tuli Boss 351,
mis oli oma aega arvestades päris korralik small-block, andes
330 hj. Õnneks olid olemas ka 429 Cobra Jetid (CJ, CJ-R ja SCJ),
mis andsid 370 hj. Mercury Cougar kasvas veel Mustangistki rohkem
ning oli nüüd pigem kesksuur luksusauto kui pony car või muskelauto.
Muskli eest hoolitsesid siiski 429 Cobra Jet mootorid.
Halvasti käis ka GM-i autode käsi. GM oli otsustanud, et nende
autod peavad juba sellel aastal viletsama bensiiniga hakkama saama
ja selle tõttu kukkusid käsikäes surveastmed (enne kuni 11,25:1,
nüüd 8,5:1) ja võimsused.
Oldsmobile mudelivalikust kadus W-31 small-block ning kukkusid
ka 455-mootorite võimsusreitingud. Tavaline 455 andis nüüd 340
hj ja ram air W-30 350 hj. Nende kohta avaldati ka uued netoreitingud,
mis olid vastavalt 270 ja 300 hj.
Buick GS350 mootor kaotas võimsuses 55 hj, andes nüüd 260 hj.
Tavaline 455 andis 315 hj ja eelmise aasta tuntud Stage 1 võimsus
oli nüüd 345 hj. Endiselt oli saada GSX pakett.
Pontiac GTO muutus veidi väliskujunduselt ning kaotas oma Ram
Air mootorid. Baasmootor andis oma 400 kuuptollist 300 hj ja 455
mootorit oli saada kahes variandis, tavaline andis 325 hj ja 455
HO 335 hj, kuid HO-l oli märksa suurem pöördemoment, 480 lb-ft
tavaversiooni 455 lb-ft vastu.
Väikesed välised muudatused tegi läbi ka Chevrolet Chevelle SS,
kuid suuremad kaotused tabasid teda mootoripoolel. 402 CID mootoritest
jäi järgi vaid üks variant, mis andis 300 hj. Kadunud oli ka LS6,
mida sellel aastal oli saada vaid Corvette'ile, ja sealgi 25 hj
nõrgemana. LS5 mootor andis nüüd 365 hj, 5 hj rohkem kui eelmisel
aastal, olles ainuke mootor, mille võimsusreiting sellel aastal
kasvas. Endastmõistetavalt polnud see aga eriliseks lohutuseks
peale LS6 kaotamist. SS-i standardmootoriks oli vaid 245 hj 350
CID small-block.
Camaro SS-i mootorid kaotasid samuti võimsust, SS350 andis nüüd
270 hj ja SS396 (ikka 402 CID) ainult 300 hj. Võimsaimaks mootoriks
oli hoopis eelmise aastaga võrreldes 30 hj kaotanud Z-28 330 hj
LT-1 mootor.
Pontiac Firebirdile oli lisaks väiksematele jõuallikatele saada
ka 300 hj 400 CID mitte-"Ram Air" mootor. Kuid Pontiaci arvates
oli nende parimasse pony cari vaja suuremat võimsust kui see 400
CID mootor pakkuda suutnuks. Seetõttu pani Pontiac Trans Am-ile
suurima mootori, mida pony caris kunagi on kasutatud, GTO-st pärit
455 CID big-blocki, mida oli sarnaselt GTO-le saada kahes versioonis,
mis andsid 325 või 335 hj. Kuigi neist võimsamgi jäi võimsuselt
eelmise aasta Ram Air IV-le alla, oli tal pony cari kohta tohutu
pöördemoment (480 lb-ft) ja rahulikum käitumine, mis tegid ta
tolle aja üldiste trendide taustal väga arvestatavaks mootoriks.
Mopari kõik kesksuured B-bodyd uuenesid kujunduselt sellel aastal
täielikult. Kõik said palju ümarama ja sujuvamate joontega välimuse,
mis nägi ka veidi raskem välja. Dodge Charger R/T ja odavam Super
Bee olid nüüd sama kerega, nagu Plymouthi GTX ja Road Runner juba
varem. NASCAR-i uued reeglid tegid nn. aero-autodega võistlemise
üsna lootusetuks (nad pidi läbi ajama maksimaalselt 305 CID mootoritega)
ja Mopar peatas nende edasise arenduse, kuigi varem oli eksperimenteeritud
ka aerodünaamiliste Daytona/Superbird-stiilis versioonidega uutest
B-body keredest. Kahjuks midagi sellist tootmisesse ei jõudnud.
|