|
Power Camp |
|
Käesolev jutt peaks andma aimu üritusest Power Camp'00 nendele,
kes seal ühel (samal nädalavahetusel toimus teadupärast Speedest'00)
või teisel põhjusel ei viibinud.
|
|
Kuna üritusest on juba päris mitu aega möödas, siis võib siin-seal esineda
ebatäpsusi, kui üldise pildi peaks sellegipoolest ette saama.
Niisiis, Power Camp (lepime kokku, et edaspidi nt. PC:) on juba teist
aastat toimunud ameerika rauale pühendatud üritus, mis leiab traditsiooniliselt
aset Otepää läheduses Annimatsi kämpingus. Reklaami selle kohta ma väga
palju ei märganud, kuid sellegipoolest oli esindatud hulgaliselt ameerika
autosid, erinevatest aegadest ning erinevatest riikidest (Eesti, Soome).
|
|
|
|
PC oli planeeritud kolmele päevale, 21-23. juuli 2000. Seega reedesel
päeval lõpetasin tööpäeva pisut varem, viskasin mõne kasti kesvamärjukest
koos paari sõbraga autosse, ajasin auto pesulast läbi ning panin seejärel
Otepää poole ajama. Juba Otepää linnas oli märgata ebatavaliselt
palju liikureid, mida enamasti piisavalt ei näe - sebiti ringi, tehti
hädavajalikke sisseoste ;) ning otsiti õiget teed Annimatsile. Seega tõotas
juba reede õhtu tulla osavõtjaterohke ning tegus.
Annimatsi kämpingusse jõudes ootas väravas turvamees, kes nõudis sissepääsu
eest vastava tasu, ulatas ankeedi, kuhu pidi kirjutama mõned strateegilised
andmed enda ning auto kohta ja lõpuks kleebiti auto numbrimärgi külge
tahvel PC sümboolikaga (vt. allpool olevaid pilte). Väidetavalt oli liiklemist
kontrollivate organitega sellel teemal räägitud ning terve nädalavahetuse
jooksul ei oleks tohtinud keegi Otepää läheduses selle eest trahvi saada,
et numbrimärk loetamatu oli.
Kämpingus oli liikumist ja kära reedese õhtu kohta piisavalt. Vuristasime
siis kämpingute vahele ja panime teiste telkide sekka ka oma elamise püsti,
et hiljem sellega mureta oleks. Esmased tegemised toimetatud, õllepudel
näppu võetud, sai hakata ringi luusima ning tutvuma autodega ja inimestega,
kes PC pärast siia olid tulnud. Paljud olid kaasa võtnud kogu pere. Täitsa
paika pidas "Kevadest" tuttav ütelus, et "kaugelt kandi mehed on
ikka esimesena kohal", sest varasemate saabujate seas olid nii pealinnast
kui ka lahe tagant pärit tegelased.
Kämpingu kõrval oli püsti lava, kus kogu aeg kah miskit toimus. Nii see
reede õhtu veedetud saigi, igasuguste inimeste, autode ja melu keskel.
|
|
|
|
Ööga oli kämping osalejate poole pealt lisa saanud, mida kinnitas ka
korduvalt läbi une kuuldud V8 spetsiifiline madal mürin. Hommikused protseduurid
lõpetatud, hilisemad saabujad ära oodatud, asuti valmistuma keskpäeval
toimuvale rivistusele.
|
|
Vaid väike osa rivist |
|
|
|
|
Rivis mindi traditsioonilisele kruisingule. Pärast väikest tiiru Otepää
maastikel jõuti Otepääle, täpsemalt keset linna paikevale väljakule, kuhu
oli kogunenud suur hulk rahvast, kes pikisilmi rongkäigu saabumist ootasid.
Sealsamas rivistati oma sõiduriistad huvilistele uudistamiseks ritta,
jagati neile selgitusi, nauditi ilusat ilma, aeti niisama juttu jne.
|
|
Otepääl oli rahva huvi suur |
|
|
|
|
Seejärel võeti uuesti rivisse ning suunduti linnast mõned kilomeetrid
eemal asuvasse parklasse, kus autod uuesti vaatamiseks üles rivistati
ning algas registreerimine kiirendusvõistluseks.
Peagi oli kümmekond julgemat oma nime kirja pannud ja võistlus
võis alata. Rada ise oli kehvake - 100m vana ebaühtlast asfalti
ning olematu pidurdusmaa. Võistlus käis aja peale, st. autod lasti ühekaupa
rajale, mõõdeti aeg ning kahe sõidu parimate aegade põhjal otsustati võitja.
Kiirendusrajal käisid igasugused autod, alates truckidest, lõpetades 50-60-ndatest
pärit Lincolni-Cadillaciga.
Viimased kruisasid selle raja muidugi rahulikult läbi, patt oleks olnud
selliseid klassikalisi sõiduriistu lõhkuma hakata. Kiireimad olid 3. põlve
Pontiac Firebird 5-liitrise (ehitatud) mootoriga ning '96 Chevrolet Caprice
5,7L. Caprice sõitis mõlemad stabiilsed ajad, Firebirdil ei olnud ühes
sõidus nii head pidamist, nii jäigi võit esimesele.
Pärast kiirendamist toimus väike ennustusvõistlus, kus igaüks sai ennustada
25 kulli eest, kui kaua käib ilma õli ja jahutusvedelikuta ühe vana Volvo
(vist oli) mootor, kui selle gaasipedaalile telliskivi panna. Kui eelmine
aasta suri samalaadse ürituse käigus mootor paarikümne sekundiga ära,
siis seekord hingitses teine päris pikalt - mõne minuti. Õnneks mingeid
tükke sealt ei lennanud, võitja sai oma auhinnaraha (pool kogutud osavõtutasudest)
kätte ning suunduti rivitult kämpingusse tagasi.
|
|
|
|
Õhtupoole läks kämpingus lahti võistluste jada, mis algas oodatud
kummisuitsetamisvõistlusega. Loosi läks ava ees paiknev suhteliselt väike
~15x15m olev asfaltkattega plats. Otsa tegi lahti üks tsikkel, mis toetas
esiratta vastu posti ja andis niipalju minna kui torust tuli.
|
|
| Otsa tegi lahti üks tsikkel, mis toetas esiratta vastu posti ja andis niipalju minna kui torust tuli. |
|
|
Suurema efekti saavutamiseks valati kummile action'i käigus pisut õli,
mis suitsupeo võimsamaks muutis. Niisiis, soojendus läbi, asusid vabatahtlikud
oma kumme kämpingu palliplatsil sulatama. Loomulikult pidi võtjaks saama
see, kes kõige kauem oma liikuri rattaid ringi suudab lasta. Kuna olud
olid pisut kitsad ning võistlejaid suht vähe, ei hakatud reeglitega üle
pingutama ning olulisi kitsendusi ei olnudki - võisid paigal suitsetada,
liikuda, mida iganes.
|
|
| Kõige rohkem pakkus silmailu üks Camaro,... |
| ...mille juht sõiduriista osavalt väikesel platsil ringi liigutas ning vilumusega igasuguseid trikke tegi - suitsupidu oli korralik. |
| Võistlemas käisid veel truck'id... |
| ja isegi van'id. |
| Kummi sai suitsema ka see suur lahtine Cadillac Soomest. |
| Võitjaks kuulutati üks kaheksakümnendatest pärit Chevy Caprice STW, millele platsist isegi veidi väheks jäi. |
|
|
Pärast võitjale auhinnaraha üleandmist asuti järgmise võistuse juurde
- õllejoomine. Õllejoomise võistlusel oli nii palju etappe ja erinevaid
variatsioone, et mõningad mehed ei suutnud 15 minutit pärast võistluse
lõppu suurt midagi peale ühtlase mõmisemise teha.
Seevastu võistluse võitja (muide, seesama kangelane, kes ennustusvõistluse
kinni pani ja kummisuitsetamise klassi näitas), suutis kaks korda raskemad
konkurendid põõsast voodisse viia :) Nii et nalja sai ja mitte vähe!
Loomulikult oli võimalikke tegevusi veel mustmiljon ning igaüks leidis
endale autode vaatamise vahele sobiliku meelelahutuse. Paraku pidin ma
miljonil põhjusel laupäeva hilisõhtul sealt jalga laskma, nii et paraku
ei oska pühapäeva hommiku kohta midagi rääkida. Ju see selliseks chill
out hommikuks kujunes :)
|
|
|
|
| Ürituse parima auto auhinna sai üks soome perekond selle '57 Cadillaci eest. |
| '62 Imperial Crown oli üks meeldejäävamaid Eesti autosid. |
| Siin on paremini näha auto esiotsa kujundus ja auto õige värv. |
| Muljetavaldav masin oli ka see Soomest pärit Lincoln. |
| Sama auto isikupärane esiots lähemalt. |
| Kohalikke full-size autosid esindasid selline Buick... |
| ...säärane kollane Pontiac Catalina... |
| ...üks kena Mercury Grand Marquis... |
| ... ning muidugi ka Lincoln Continental. |
| Tublidest tööloomadest oli kohal selline Chevy truck... |
| ... ja GM-i kõige tõsisem truck, crew-cab dualie (4-ukseline, paarisratastega tagateljel), siin küll veidi omapärase värvivaliku ohvriks langenuna. |
| Ürituse "lipulaev", Ford Thunderbird. |
| 3. põlve Firebird tõmbab ligi juba oma välimusega. |
| Veel üks must 3. põlve Firebird, pildistamise hetke 2.8 V6 on praeguseks asendunud märksa õigema V8 mootoriga. |
| See kaader aga tõendab ühe päris haruldase linnu pesitsemist Eestimaal, sest just läbi nende sõõrmete hingab '99 Pontiac Firebird Trans Am, millel on peal WS6 varustuspakett, mille peamine väärtus on ram air süsteem, mis LS1 mootori niigi arvestatavale võimsusele veel 15 hj lisab, kokku siis 320 hj. |
| Sama auto tagantvaates; sellest masinast oleks ka nii mõnelgi tqhq inimesel raske näppe eemal hoida. |
|
|
Niipalju siis Power Campil nähtust-kuuldust. Järgmine aasta jälle. Tänud
Martinile ja Aarnele piltide eest!
|
|
|
|