|
Raadi kiirendusvõistlus - II etapp |
|
Laupäeval, 4. augustil toimus Tartus Raadi lennuväljal kiirendusvõistlus, kus esmakordselt
Eestis oli kasutusel professionaalne ajavõtu- ja stardisüsteem, mis oli kohale toodud Soomest.
|
|
Raadil olnud süsteem on analoogne nendega, mis on kasutusel mujal maailmas,
sh. USA profiklasside võistlustel, ja seetõttu on tulemused otseselt võrreldavad
Euroopa ja USA spetsiaalradadel sõidetutega.
Vastupidiselt seni Eestis kasutatud süsteemidele tõi Raadil kasutusel
olnud lahendus eraldi välja juhi reaktsiooniaja (RT - reaction time) ja
distantsi läbimiseks kulunud aja (ET - elapsed time), võimaldades mõlemat
eraldi hinnata ja näha, kas võidu tõi juhi täpsus või auto kiirus. Süsteem
mõõdab aegu tuhandiksekundi täpsusega.
Võistluse korraldas klubi MC39 ja ajavõtusüsteem oli
Riverside Cruisersite poolt.
Üritust toetasid veel US Parts,
Top Parts, Alpine ja zetu.net.
|
|
|
|
Võistlusklasse oli kuus:
- kuni 2000 cm3
- kuni 3000 cm3
- üle 3000 cm3
- pro
- truckid ja vanid
- tsiklid
Ülelaadimise ja nitrosedmetega autode kubatuur korrutati 1,7-ga.
Esmalt toimusid paari tunni vältel kvalifikatsioonisõidud,
kus kõigile jäi aega vähemalt 3-5 katseks, et sõita
välja oma parimat aega. Arvestati vaid distantsi läbimiseks
kulunud aega ilma juhi reaktsiooniajata. Vahepealse vihmaohu tõttu
otsustati edasi võistlema lubada vaid iga klassi kaheksa kiiremat,
et võistlus oleks kindalt võimalik kõikides klassides
lõpule viia.
Klassides, kus oli vähem võistlejaid, alustati kohe poolfinaalidest.
Miinusringi ei olnud, kaotajad langesid edasisest võistlusest välja,
välja arvatud poolfinaalide kaotajad, kes selgitasid omavahel 3.
koha saaja.
Eliminaatoris oli määrav see, kes ületas esimesena finshijoone,
seega sisuliselt läksid arvesse nii distantsi läbimiseks kulunud
aeg kui ka juhi reaktsiooniaeg.
|
|
|
|
Kuni 2000 cm3
- Ain Miller, Honda S2000
- Ats Vooglaid, Honda S2000
- Marko Heinoja, Honda Civic
Kuni 3000 cm3
- Eiki Lill, BMW 325
- Ain Miller, Honda S2000
- Oliver Tammoja, BMW 325
Üle 3000 cm3
- Oleg Reznik, Mitsubishi 3000 GT
- Lauri Kuriks, Chevrolet Camaro
- Kari Hirvonsalu, Ford Sierra
Pro
- Jyrki Aukio, Dodge Dart
- Jussi Lahti, Plymouth Valiant
- Timo Kaisla, Dodge Dart
Truck
- Andres Vain, Chevrolet Silverado
- Meelis Pärtelpoeg, Chevrolet Silverado
Tsiklid
- Kaido Tamm, Yamaha FZR 1000
- Rivera Kutsar, Suzuki 750
- Rait Koort, Suzuki GS750
|
|
|
|
Altpoolt leiab kõikide klasside kvalifikatsioonitulemused, 60ft
on esimese kuuekümne jala läbimiseks kulunud aeg, viimased kolm
veergu on distantsi läbimise aeg (ET), lõppkiirus (km/h) ja
juhi nimi. Kui toodud numbrite tähendus lähemalt huvitab, tasuks
vaadata sissejuhatust kiirendusvõistlustesse.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autod (kuni 2000 cm3) |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Honda S2000 |
2.340 |
14.250 |
156.52 |
Ats Vooglaid |
2. |
Honda S2000 |
2.210 |
14.382 |
148.76 |
Ain Miller |
3. |
Honda Civic |
2.485 |
15.172 |
145.75 |
Marko Heinoja |
4. |
Lotus 7 SK |
2.163 |
15.270 |
131.87 |
Mart Laos |
5. |
VW Golf |
2.406 |
15.301 |
141.18 |
Mihkel Klaassen |
6. |
VW Golf |
2.364 |
15.432 |
141.73 |
Kert Kaljur |
7. |
Honda CRX |
2.543 |
15.456 |
141.73 |
Arina Balburova |
8. |
VW Golf |
2.536 |
15.645 |
141.18 |
Evens-Marco Vallner |
9. |
VW Golf |
2.534 |
15.879 |
137.40 |
Tõnu Sirg |
10. |
Lotus |
2.245 |
15.953 |
129.03 |
Margus Leotoots |
11. |
Opel Calibra |
2.555 |
15.979 |
138.46 |
Reinis Vanags |
12. |
VW Golf |
2.556 |
16.331 |
135.34 |
Kadi Veermäe |
13. |
VW Golf GTI |
2.549 |
16.353 |
132.35 |
Daniel Meltstas |
14. |
Honda Civic |
2.568 |
16.911 |
124.14 |
Joel Colders |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autod (kuni 3000 cm3) |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Honda S2000 |
2.175 |
14.244 |
154.51 |
Ain Miller |
2. |
BMW 325 |
2.292 |
14.478 |
153.85 |
Eiki Lill |
3. |
BMW 325 |
2.417 |
15.296 |
143.43 |
Oliver Tammoja |
4. |
BMW 325 |
2.608 |
15.502 |
143.43 |
Peeter Karman |
5. |
Toyota Supra |
2.530 |
15.917 |
133.83 |
Igor Farhutdinov |
6. |
BMW 325iX |
2.458 |
16.162 |
135.85 |
Enno Nõsu |
7. |
Pontiac Grand Am |
2.643 |
17.313 |
128.57 |
Joel Randmaa |
8. |
Chevrolet Beretta GT |
2.617 |
18.303 |
117.26 |
Lembitu Ling |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autod (üle 3000 cm3) |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Mitsubishi 3000 GT |
1.876 |
12.164 |
186.00 |
Oleg Reznik |
2. |
Chevrolet Camaro |
2.110 |
12.413 |
187.50 |
Lauri Kuriks |
3. |
Ford Sierra |
2.227 |
12.791 |
186.53 |
Kari Hirvonsalo |
4. |
Lotus Elise |
2.051 |
13.087 |
170.62 |
Maarika Suursu |
5. |
Mitsubishi 3000 GT |
1.947 |
13.188 |
166.67 |
Valerius Busujevs |
6. |
Toyota Supra |
2.315 |
13.334 |
176.47 |
Henry Timmerman |
7. |
Audi 200 |
1.912 |
13.401 |
157.89 |
Hannes Luht |
8. |
Porsche 911 Carrera |
2.003 |
13.422 |
165.90 |
Jaak Ennuste |
9. |
Chevrolet Camaro |
2.400 |
13.596 |
172.25 |
Peep Pihotalo |
10. |
Ford Mustang |
2.313 |
14.235 |
156.52 |
Tarmo Aareloo |
11. |
Chevrolet Camaro |
2.316 |
14.251 |
156.52 |
Taavo-Erkki Vitsut |
12. |
BMW 316 |
2.348 |
14.547 |
153.85 |
Taavi Tross |
13. |
BMW |
2.358 |
14.548 |
145.16 |
Igor Astmäe |
14. |
Toyota Supra |
2.487 |
14.610 |
158.59 |
Rihards Gailums |
15. |
Chevrolet Corvette |
2.455 |
15.065 |
148.15 |
Marko Meinson |
16. |
Audi S2 |
2.123 |
15.728 |
140.08 |
Oleg Varik |
17. |
Ford Thunderbird SC |
2.578 |
15.735 |
142.86 |
Jaanus Palm |
18. |
Pontiac Firebird |
2.466 |
15.762 |
139.00 |
Martin Varik |
19. |
Ford Mustang |
3.169 |
15.983 |
153.19 |
Priit Piiriste |
20. |
Pontiac Firebird |
2.734 |
18.360 |
119.21 |
Heigo Orgusaar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autod (pro klass) |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Dodge Dart |
1.868 |
10.817 |
209.30 |
Jyrki Aukio |
2. |
Plymouth Valiant |
1.881 |
11.369 |
196.72 |
Jussi Lahti |
3. |
Dodge Dart |
1.989 |
12.339 |
176.47 |
Timo Kaisla |
4. |
Chevy Nova |
2.236 |
13.174 |
170.62 |
Seppo Paavola |
5. |
Chevrolet Camaro |
2.271 |
13.367 |
173.08 |
Peep Pihotalo |
6. |
Ford Sierra |
2.459 |
13.373 |
183.67 |
Kari Hirvonsalo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Truckid ja vanid |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Chevrolet Silverado |
2.479 |
17.491 |
120.00 |
Andres Vain |
2. |
Chevrolet Silverado |
2.708 |
17.721 |
120.81 |
Meelis Pärtelpoeg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tsiklid |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Suzuki 750 |
2.051 |
11.417 |
195.75 |
Rivera Kutsar |
2. |
Yamaha FZR 1000 |
2.057 |
11.565 |
192.51 |
Kaido Tamm |
3. |
Honda ZBR 1000 |
2.028 |
12.336 |
178.22 |
T. Vool |
4. |
Suzuki GS 750 |
2.315 |
15.108 |
135.34 |
Rait Koort |
5. |
Yamaha SZR 660 |
2.182 |
15.117 |
136.88 |
Tanel Narusk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autod (koond) |
60ft |
ET |
Kiirus |
Juht |
1. |
Dodge Dart |
1.868 |
10.817 |
209.30 |
Jyrki Aukio |
2. |
Plymouth Valiant |
1.881 |
11.369 |
196.72 |
Jussi Lahti |
3. |
Mitsubishi 3000 GT |
1.876 |
12.164 |
186.00 |
Oleg Reznik |
4. |
Dodge Dart |
1.989 |
12.339 |
176.47 |
Timo Kaisla |
5. |
Chevrolet Camaro |
2.110 |
12.413 |
187.50 |
Lauri Kuriks |
6. |
Ford Sierra |
2.227 |
12.791 |
186.53 |
Kari Hirvonsalo |
7. |
Lotus Elise |
2.051 |
13.087 |
170.62 |
Maarika Suursu |
8. |
Chevy Nova |
2.236 |
13.174 |
170.62 |
Seppo Paavola |
9. |
Mitsubishi 3000 GT |
1.947 |
13.188 |
166.67 |
Valerius Busujevs |
10. |
Toyota Supra |
2.315 |
13.334 |
176.47 |
Henry Timmerman |
11. |
Chevrolet Camaro |
2.271 |
13.367 |
173.08 |
Peep Pihotalo |
12. |
Audi 200 |
1.912 |
13.401 |
157.89 |
Hannes Luht |
13. |
Porsche 911 Carrera |
2.003 |
13.422 |
165.90 |
Jaak Ennuste |
14. |
Ford Mustang |
2.313 |
14.235 |
156.52 |
Tarmo Aareloo |
15. |
Honda S2000 |
2.175 |
14.244 |
154.51 |
Ain Miller |
16. |
Honda S2000 |
2.340 |
14.250 |
156.52 |
Ats Vooglaid |
17. |
Chevrolet Camaro |
2.316 |
14.251 |
156.52 |
Taavo-Erkki Vitsut |
18. |
BMW 325 |
2.292 |
14.478 |
153.85 |
Eiki Lill |
19. |
BMW 316 |
2.348 |
14.547 |
153.85 |
Taavi Tross |
20. |
BMW |
2.358 |
14.548 |
145.16 |
Igor Astmäe |
21. |
Toyota Supra |
2.487 |
14.610 |
158.59 |
Rihards Gailums |
22. |
Chevrolet Corvette |
2.455 |
15.065 |
148.15 |
Marko Meinson |
23. |
Honda Civic |
2.485 |
15.172 |
145.75 |
Marko Heinoja |
24. |
Lotus 7 SK |
2.163 |
15.270 |
131.87 |
Mart Laos |
25. |
BMW 325 |
2.417 |
15.296 |
143.43 |
Oliver Tammoja |
26. |
VW Golf |
2.406 |
15.301 |
141.18 |
Mihkel Klaassen |
27. |
VW Golf |
2.364 |
15.432 |
141.73 |
Kert Kaljur |
28. |
Honda CRX |
2.543 |
15.456 |
141.73 |
Arina Balburova |
29. |
BMW 325 |
2.608 |
15.502 |
143.43 |
Peeter Karman |
30. |
VW Golf |
2.536 |
15.645 |
141.18 |
Evens-Marco Vallner |
31. |
Audi S2 |
2.123 |
15.728 |
140.08 |
Oleg Varik |
32. |
Ford Thunderbird SC |
2.578 |
15.735 |
142.86 |
Jaanus Palm |
33. |
Pontiac Firebird |
2.466 |
15.762 |
139.00 |
Martin Varik |
34. |
VW Golf |
2.534 |
15.879 |
137.40 |
Tõnu Sirg |
35. |
Toyota Supra |
2.530 |
15.917 |
133.83 |
Igor Farhutdinov |
36. |
Lotus |
2.245 |
15.953 |
129.03 |
Margus Leotoots |
37. |
Opel Calibra |
2.555 |
15.979 |
138.46 |
Reinis Vanags |
38. |
Ford Mustang |
3.169 |
15.983 |
153.19 |
Priit Piiriste |
39. |
BMW 325iX |
2.458 |
16.162 |
135.85 |
Enno Nõsu |
40. |
VW Golf |
2.556 |
16.331 |
135.34 |
Kadi Veermäe |
41. |
VW Golf GTI |
2.549 |
16.353 |
132.35 |
Daniel Meltstas |
42. |
Honda Civic |
2.568 |
16.911 |
124.14 |
Joel Colders |
43. |
Pontiac Grand Am |
2.643 |
17.313 |
128.57 |
Joel Randmaa |
44. |
Chevrolet Silverado |
2.479 |
17.491 |
120.00 |
Andres Vain |
45. |
Chevrolet Silverado |
2.708 |
17.721 |
120.81 |
Meelis Pärtelpoeg |
46. |
Chevrolet Beretta GT |
2.617 |
18.303 |
117.26 |
Lembitu Ling |
47. |
Pontiac Firebird |
2.734 |
18.360 |
119.21 |
Heigo Orgusaar |
|
|
|
|
Piltide eest tänu Crac ja ZimV8.
|
|
| Tarmo Aareloo väga laia tagaketsiga Mustang on tuttav vaatepilt paljudelt kiirendusvõistlustelt. |
| ET parandamisel kulub ära ka väike lisavõimsus ;) Tegelikult liikus see Carrera ka ilma tagant tõukamata päris sügaval kolmeteistkümnetes. |
| Lauri oli kiireim Eesti auto, 12.413@187.50... |
| ...mis tähendab, et selles sõidus jäi kaotajaks pooleks ilmselt Erkki Camaro. |
| Muljetavaldava etteaste tegid turboautod, Sierra üsna uskumatu 12.791@186.53 polnud piisav, et lüüa Läti külalise kõvasti moditud Mitsut, mis oli 'tänavaautode' kiireim - 12.164@186.00 |
| See ilus Nova liikus small-blocki jõul väga madalaid 13-neid. |
| Tagumisel raja olev Dart oli mõnevõrra kiirem, kvalifikatsioonis 12.339@176.47 |
| Hoopis omaette klassist olid aga Jussi hall Valiant ja Jyrki juba tuttav Dart, ajad 10-11 sekundi piirimail, lõppkiirused 200 kanti. Viletsa pidamise tõttu polnud mõtet ülihäid aegu üritada, seepärast ka otsus rahvast stardis hoopis ülemäärase tallamisega lõbustada. |
|
|
|
|