|
|
|
|
1970 |
|
|
|
|
|
F-body II põlvkond tõi endaga kaasa hoopis sportautolikumad Firebirdid ja oluliselt muutunud mudelivaliku. Lisaks võimsusele olid nüüd eesmärgiks ka hea aerodünaamika ja suurepärane juhitavus. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1971 |
|
|
|
|
|
GM-i poliitika surveastmete langetamise osas tähendas võimsuste selget kukkumist. Pontiac tõi vastusena välja suurimad poniautodes kasutatud mootorid - 455 CID big-blockid. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1972 |
|
|
|
|
|
Kuigi mudeliaasta ähvardas Firebirdile viimaseks jääda, hoidis Pontiac endiselt muskelautode lippu kõrgel - Firebird oli nüüd võimsaim poniauto, mida osta sai; isegi Corvette pidi leppima nõrgema mootoriga kui kiireim Firebird. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1973 |
|
|
|
|
|
Samal ajal kui teiste autotootjate võimsusnumbrid olid sattunud vabalangusesse, suutis Pontiac välja tulla SD-455 mootoriga, mis jättis varju ka enamuse muskelautoajastu tippmootoritest. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1974 |
|
|
|
|
|
Esimesed suuremad muudatused II põlvkonna Firebirdi välimuses ei muutnud tõsiasja, et tegu oli jätkuvalt USA kiireima autoga. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1975 |
|
|
|
|
|
Katalüsaatorite kasutuselevõtt ja Super Duty kadumine tähendasid tõeliselt võimsate V8-te kadumist peaaegu kaheks aastakümneks. Kuigi enamasti üritati seda kompenseerida vaid välise efekti ja luksusega, ei lasknud Pontiac poniauto olemusel kunagi päriselt unustusse vajuda. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1976 |
|
|
|
|
|
1976. aastaks olid suurimad uudised siiski seotud just Firebirdi välisilmega - Formulale sai tellida varasemast oluliselt silmatorkavama välimuse ja alus pandi eksklusiivsete ja efektsete Limited / Special Edition Trans Am'ide traditsioonile. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1977 |
|
|
|
|
|
Kuigi peamiseks uudiseks lisaks järjekordsetele muudatustele Firebirdi välimuses oli suurte 455 CID mootorite kadumine, suutis Pontiac uue W72 versiooniga 400 CID mootorist hoida tulilinnud teistele poniautodele kättesaamatus kauguses. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1978 |
|
|
|
|
|
Kuigi tulevik hakkas üha tumedam tunduma, suutis Pontiac leida oma mootoritest veel lisahobujõude - see tähendas, et eriti uue WS6 vedrustuse saanud Trans Am'ide puhul sai jälle rääkida nauditavast ja elamuslikust sõidukogemusest. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1979 |
|
|
|
|
|
Trans Am'i kümnendat juubelit tähistati uuenenud välimuse ja väga erilise sünnipäevamudeliga, kuid põhjust oli ka kurvastamiseks - see aasta jäi viimaseks Pontiaci pikkade performace-traditsioonidega 400 CID mootorile. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1980 |
|
|
|
|
|
Isegi siis, kui talt oli võetud võimalus kasutada kõrgeid surveastmeid ja suure töömahuga mootoreid, ei tahtnud Pontiac taganeda sellest, et Firebird oli lisaks parimale juhitavusele ka kõige võimsam poniauto. Nüüd otsustati appi võtta ülelaadimine. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1981 |
|
|
|
|
|
Lõpuks polnud pääsu sellest, et koos mootoritega pidid väiksemaks muutuma ka autod ise. Firebirdi II põlvkond lõpetas ka oma viimase mudeliaasta sama moodi nagu paljud varasemad - poniautode absoluutses tipus. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|