register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Veelkord läbijahutud teemal:nitro   1 2 3  
Poster Message
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
"search" abiga sai ühtteist loetud juba,kuid kahjuks käis jutt just rohkem valmiskomplektidest,mida saab kalli raha eest tellida...ennast huvitaks,kas on Eestis siis keegi ka ise selle asja kokku suutnud panna...nii umbes neli-viis korda odavamalt kui asi ette-taha tehtuna maksab?

Kuna ostsin endale ühe Rover 600 Turbo varuosadeks ja garaazis juba 3 mootorit,siis on ikkagi kange isu väikeseid proove teha asjaga...samas ei tahaks jõuda sinnamaani,mida Indrek kuskil mainis Soome kohta:käib pauk,kedagi maetakse ja nitro saab ära keelatud.
Enda inglise keel on ikkagi mitte kõigi paremate killast,seega pole mujaltmaailma foorumitest vastust leidnud:mis ohud selle nitroga siiski kaasnevad,kui pudelist mootorini on kõik varuga arvestatud: pudel 250bar,reduktor ise 200bar näidikuga kuni 300bar,voolik+liited kuni 300bar,solenoid 100bar+väike forsseering...kusjuures nitrosurve olenevalt temperatuurist 40-70bar??

Mis on need ohud,mis võivad veel olla?Kas keegi teab,miks see Maxima vasta taevast lendas,mida kuskil mainiti?Küsin,kuna ei tahaks kaasinimest elu ohtu seada,asja proovimise plaan on päris kindel...miks see asi nii ohtlik siis on nagu siin räägitakse,ainuke pauk saab käia mootoris sees,kui shotiga liiale minna või kui nitrot/bena/süüdet valesti sääda?Ja seda,et mootor nagu granaat kildudeks lendab,ma juba hästi ei usu!

Mell@ühe mootori turborõhuga laiali saanud
30.08.2002 at 00:07 Last edited 30.08.2002 at 00:08 by Mell
peep
 
Moderator
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
See Maxima lendas laiali, kuna vend jättis ööseks pudelisoenduse peale ja oli ise samal ajal ülerõhuventiili "modinud" niimoodi, et see ei töötanud. Ehk tegemist inimese puht. oma lollusega aga interneti jõud on suur ja need pildid on igal pool levinud. Ta kaebas ka seadmete valmistaja kohtusse, kuid kaotas selle protsessi.

Minu arvates on põhiline, et Sa kasutad kvaliteetseid solenoide, mis ikka avanevad ja sulguvad siis kui vaja. Kui kuskil süsteemis tekib nitroleke pole hullu midagi - siis lihtsalt segu läheb rikkaks ja masin ei liigu. Gaas ise teatavasti on ohutu.

Doseerimine on teine oluline koht - millist süsteemi mõtlesid kasutada ?
31.08.2002 at 11:49
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Doseerimine on teine oluline koht - millist süsteemi mõtlesid kasutada ?

Peale õhulugejat homemade nitrodüüs+homemade bensudüüs,teades oma bottom endi nõrkust,alustuseks arvutuslikud 50hp,kui asi tundub ok olema,siis maybe töötleks düüse kuskil 70hp-ni teoreetiliselt arvutades.Siis saab 100% kindel olla,et benapump jaksab kah asjaga kaasa tulla,ja btw,ennem kui katsetusteks läeb,installin igaljuhul air/fuel ratio näidiku (asi Lauri käest tellitud juba,teisip.peaks kätte saama..).Siis veel plaanis ikkagi samm külmemad küünlad ja kuna mul aju süüdet ei säti,siis plaanisin kuskil 3 kraadi süütenurka sättida,et säiliks mingi tõmme ka ilma nitrota,Shell 99+ on niikuinii viimased paar-kolm nädalat sees olnud.Olekski nagu kõik suures plaanis.
Ahjaa,varuosad tulevad ikkagi korralikest kohtadest,ntx Aircom,Alas-Kuul...nende abiga olema ka Peterburi tee töökoja sisustanud ja pole põhjust kurta olnud.Hmm,nüüd tegelikult tekkiski veel üks küsimus:nagu näha,on solenoid siiski kõige nõrgem lüli,kuna suurema rõhu jaoks ei olnud võimalik 12V asja leida.Nitro surve teoreetiliselt ei tohiks küll üle 70bari ronida,aga kui mingil põhjusel siiski tõuseb surve nii suureks,et hakkab 100barile mõeldud solenoidi vahelt läbi imbuma ja täidab sisselaske kollektori.Mis juhtub käivitades?Kas peaks sellise homemade süsteemi puhul äkki igaks juhuks mingi kollektori tuulutuse välja mõtlema :)
31.08.2002 at 13:44
peep
 
Moderator
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Ballooni kraan peab kinni olema - sama teema on ka mistahes valmis süsteemi puhul - jätad kraani lahti ja siis kui käivitad käib üks ilus pauk.:) Eestis ühel mehel on see juba juhtunud.
31.08.2002 at 19:00
partel
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Gaasi mootorisse saamine on suht lihtne - tuleb teine surve all. Hoopis rohkem tähelepanu tuleb pöörata lisakütusele.

Muuseas, kas pole võimalik kasutada "kuiva" süsteemi - ainult gaas ("vahejahuti" ) ja mootor taipab ise rohkem kütust pritsida (pihustid ikka veavad välja?).

Kui lisakütus tuleb eraldi, siis on soovitav täiesti iseseisev kütusesüsteem (pump-voolikud-filtrid jne).

Veelkord, kõige olulisem on lisakütuse veatu mootorisse saamine.

Lõpetuseks: mis hinnaga need valmiskomplektid siis on? Isearetamise suhtes olen skeptiline, muuseas.. good luck
01.09.2002 at 22:14 Last edited 01.09.2002 at 22:15 by partel
madis
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
75hp shot 14900,-
Muidugi on dollar tiba kukkunud aga kas nad TopPartsis kah seda teavad ? ;)

Suht norm hind arvestades effekti ?
01.09.2002 at 23:30
Erkki
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
partel: Gaasi mootorisse saamine on suht lihtne - tuleb teine surve all. Hoopis rohkem tähelepanu tuleb pöörata lisakütusele.

Mulle tundub, et asi on vastupidi. Ma olen Lauri kogemustest kõrvalt õppinud ja saanud aru, et gaasi saamine silindrisse ongi see probleemne kitsaskoht, miks tal süsteem aegajalt/pidevalt nöögib?? Paistab, et gaas ei lähe sugugi mitte iseenesest sinna silindrisse. Kütuse saamine silindrisse seevastu ei tohiks valmistada mingit probleemi, piltlikult - võta pang kätte ja kalla aga pealt sisse. Õhku aga ei õnnestu mitte kuidagi rohkem mootorisse meelitada, kui see on nõus vabahingamise teel vastu võtma. Blower on loomulikult hoopis teine story.
Äkki Lauri ise kommenteerib oma nitrokatsetusi?? Ta nagu kõige pädevam??:)


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
02.09.2002 at 11:31
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Muuseas, kas pole võimalik kasutada "kuiva" süsteemi - ainult gaas ("vahejahuti" ) ja mootor taipab ise rohkem kütust pritsida (pihustid ikka veavad välja?).



See kuiv süsteem mulle hästi ei meeldi-ma ei usalda õhulugejat,nimelt ei mahu pähe,et too aru saab mis toimub,kui äkki pahmakas külma gaasi läbi tuiskab,niiet torud härmas.Ja kui aju hakkab juba detonatsioonianduri pealt tuleva info järgi segu korrigeerima,võib hilja olla...Ja muidugi pihustid jääksid ilmselt lahjaks,kuna plaanis turborõhku ka veidi tõsta.Lisakütuse tähtsusest olen teadlik,kõik tõsisemat isetegijad ütlevad ka siiski et enne olgu natuke rikkam kui lahja.

Hinna koha pealt niipalju,et kuskil 3k kanti saab hakkama -18%km,kuna need osad saab kõik töökoja kuluks tembeldada.
Ise skeptiline ei ole,kuna hinnavahe on siiski päris suur,ja ega need NOSi ja NitrousExpressi klemmid ise kah oma juppe ei tee,täpselt samamoodi tellivad juppe ja siis ainult komplekteerivad oma kit-id.Pigem võib mingi x-kontori kitist Taiwani juppide otsa sattuda,enda solenoidilt näiteks vaatab vastu kiri:"Parker.Made in Switzerland"ja seda solenoidi ma miskipärast usaldan juba.


02.09.2002 at 11:56
Erkki
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/nitrousjets.cfm

Siit saad vajalikud düüside mõõdud ja eeldatava hp taseme...Ja ka küünalde soovituse.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
02.09.2002 at 12:08 Last edited 02.09.2002 at 12:10 by Erkki
partel
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Nonoh, mõtle ise mis juhtub kui nitrot tuleb ja lisakütust ei tule..

Kindlustada stabiilselt 5.5 psi (vms rõhu järgi süsteem on seadistatud) igas olukorras polegi nii lihtne. Seepärast soovitataksegi eraldi kütusesüsteemi, et vältida sõltuvus mootori enda kütuse rõhu kõikumistest. Samuti tuleb arvestada G-jõududega, mis kütuse kaalu suurendavad (Eestis neid ei ole :)) ning ka sellega, et kütusetrass ikka täis oleks kui nitrot peale hakkab tulema.

Lisakütuse pump peab olema suure rõhu ja tootlikkuse varuga, ning regulaator peab ka tasemel olema. Lisakütuse rõhku on soovitav kontrollida enne igat starti (voolavana).
02.09.2002 at 12:09
jaanus
 
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Mell:
See kuiv süsteem mulle hästi ei meeldi-ma ei usalda õhulugejat
Õhulugejat ei saa ega tohigi usaldada. Ülelaadimisega mootoril soovitatakse panna nitro võimalikult sisselaskekollektori lähistele. Kui eksisteerib ACT sensor siis enne seda.

Lisakütust üldiselt alla 100HP appidel ei ole vaja ning kütusepumba ja rõhuregulaatori vahetusega võib minna kuni 150HP. Loomulikult ei tohi ära unustada ka külmemaid küünlaid.

02.09.2002 at 12:23
Erkki
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
partel: Nonoh, mõtle ise mis juhtub kui nitrot tuleb ja lisakütust ei tule..
Kolvid sulavad mõne sekundiga üles...



____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
02.09.2002 at 12:25
partel
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Erkki: Õhku aga ei õnnestu mitte kuidagi rohkem mootorisse meelitada, kui see on nõus vabahingamise teel vastu võtma.

See tuletas meelde, et minu arvates "nitroülelaadimine" on absurd. Mitu baari on ülelaaderõhk nitro kasutamisel, hmm?

Nitro nagu rohkem vabalthingava mootori kütuselisand, mis siiski käib ja peabki käima "koefitsiendi" alla. Iseasi muidugi kas 1.7 see õige nr on.
02.09.2002 at 12:49
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Erkki,tegelikult on seal lehel need tabeliarvestused 5psi bensiinirõhuga.Mul on täisgaasil aga sisselaskekollektoris tänu turbole 14-15psi,seega ei taha bensiin ilmselt nii madala survega kollektorisse minna.Seetõttu peangi oma tehase bensusüsteemist (44psi) lisabensu võtma.Seda bensurõhu alandamist soovitatakse tegelikult vist ainult selleks,et siis saab jämedamat düüsi kasutada,mille ummistumise oht on väiksem.

Partel,miks see nitro+turbo absurd on?Olen aru saanud,et turbomootorile võib mõistuse piires shot isegi kestvuse koha pealt kasuks olla,just tänu oma jahutamise efektile.

Jaanus,mis on ACT?Kui pead silmas sisselaske õhu temperatuuri andurit,siis selline asi on täitsa olemas.
02.09.2002 at 13:19
partel
  
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Mell:Partel,miks see nitro+turbo absurd on?Olen aru saanud,et turbomootorile võib mõistuse piires shot isegi kestvuse koha pealt kasuks olla,just tänu oma jahutamise efektile.

Nitro + turbo on väga hea, vähemalt teoreetiliselt.

Ma pidasin silmas justnimelt sõna "nitroülelaadimine".

P @ ei ole filoloog
02.09.2002 at 13:37
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Tekkis vahepeal üks uus hirm:nimelt sai nüüd bensudüüs paikka puuritud,kuid sealt 0,6mm august 3bar surve all lendab välja oma 4-5m pikkune nõelterav juga.Kuid mul kollektor selline u.50-60cm pikk toru,kust siis iga ~10 cm tagant keerab toru alla silindri juurde.Hirm on lihtsalt selles,et kas taganttulev nitro jõuab selle joa ühtlaselt ära atomiseerida või tekib äkki selline jama,et benajuga lendab vasta kollektori tagaseina ja kukub kolinal viimasesse silindrisse.Siis ju automaatselt viimane üleuputatud ja esimesed potid lahja seguga täis,kusjuures ma ei tea kas lamda andur pruugib sellest üldse aru saada (asub alles peale turbot).Või kuidas peaks alla 1mm läbimõõdus auku töötlema,et sealt selle joa asemel midagi lehvikutaolist kätte saada?
02.09.2002 at 14:51
minimum
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
miks mitte kasutada mõnd tehases valmistatavat pihustit?

____________________________
-
02.09.2002 at 14:54
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
miks mitte kasutada mõnd tehases valmistatavat pihustit?

Lahjaks jäävad rsk...Ntx Alfa V6 külmkäivituspihusti ei andnud isegi 1/5 seda välja,mida 50hp shot eeldab.Ja teine oht on see,et pihustid võivad sisse kärsata-nad on mõeldud siiski sekundis palju kordi lühiajaliselt lahti käima,mitte mitmesekundilisi tsükleid taluma.
02.09.2002 at 15:17
minimum
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Mell: Lahjaks jäävad rsk...Ntx Alfa V6 külmkäivituspihusti ei andnud isegi 1/5 seda välja,mida 50hp shot eeldab.
kataloogi järgi otsida kui flow rate teada pole just eriti raske vist? mõne BB külmkäivituspihusti?
quote:
Ja teine oht on see,et pihustid võivad sisse kärsata-nad on mõeldud siiski sekundis palju kordi lühiajaliselt lahti käima,mitte mitmesekundilisi tsükleid taluma.
miks peaks? teoreetililiselt peaks see nn klõbistamine palju halvemini mõjuma elueale

M@loll.teoreetik

____________________________
-
02.09.2002 at 15:34 Last edited 02.09.2002 at 15:35 by minimum
jaanus
 
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Mell: Jaanus,mis on ACT?Kui pead silmas sisselaske õhu temperatuuri andurit,siis selline asi on täitsa olemas.
Täpselt nii.
Endal panin vastavalt soovitustele nitro otsiku ca 15cm kaugusele sellest andurist ning suunaga vastuvoolu, et mitte kogu voogu otse andurile pähe lasta.


02.09.2002 at 15:40
jaanus
 
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
Mell: Või kuidas peaks alla 1mm läbimõõdus auku töötlema,et sealt selle joa asemel midagi lehvikutaolist kätte saada?
Umm, tegelt ei pea sa ju seda 1mm auku töötlema vaid sellele järgnevat osa. Ehk paned 1mm düüsi miski suurema läbimõõduga toru sisse ning selle toru otsa tekitad serva, mis bensu lehvikusse lööb.
02.09.2002 at 15:51
hundu
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Tegelikult peab pihusti ju pihustama e. kas pihusti on tuksis või on surve vale.
02.09.2002 at 16:16
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
quote:
kataloogi järgi otsida kui flow rate teada pole just eriti raske vist? mõne BB külmkäivituspihusti?


ntx sellist pihustit,mis suudaks 30liitrit tunnis e.0,5 liitrit minutis ette lükata,naljalt juba ei leia.ja ntx pihusti läheb ikkagi sigatuliseks näpu vahel,kui üle 10 sek voolu peale anda.ühesõnaga,mida lihtsam,seda töökindlam.suland kolbe ei taha :)

järgmine probleem:nitroomanikud,mis keermega teil se auk on,kustkaudu Lauri täidab?Saatsin sõbra TopPartsu oma ballooni täitma(kuna ise pean tööl olema praegu)ja selgus,et seal ei vaimustutud üldse selle täitmisest:minu 1/8 tolli keere ei pidanud sobima,siis ei olnud seal supplerit täitmisseade keerme mõõtmiseks jne...ühesõnaga,sõbra jutu järgi oli väga negatiivselt suhtutud sellesse balloonitäitmisse,umbes et kui pole nende müüdud siis ei saa täita kah,eks ma vist aiman kah mispärast see neile ei meeldi,ise lihtsalt imestasin kas olen siis tõesti Eestis esimene kes seda asja ise teeb?
02.09.2002 at 16:32
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Njaah,tundub et selle viimase küsimuse peale ei ole lihtne vastust saada :(

Kolasin ka mööda paari nitrokomplekti tegija kodulehekülge,ei suutnud ka sealt vastust leida,võibolla kehva ingliskeele oskuse tõttu.

Ühesõnaga kui keegi ikkagi kasvõi tänaõhtu/homme hommikul suudaks vastata,oleksin väga tänulik,kui ei,tuleb vist homme vahepeal pood kinni panna ja minna ise suppler näpus TopPartsi...
02.09.2002 at 19:36
Mell
Veelkord läbijahutud teemal:nitro
Hehh,õnneks sattus just täna üks NOS-iga varustatud varustatud auto veel õhtul töökotta,seega viimasel küsimusel vastus käes - pudelil endal tolline keere,kuhu siis see täiteseadeldis istuma peaks :)
02.09.2002 at 23:03
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Veelkord läbijahutud teemal:nitro   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.