Firebirdi edu jätkus ka 1976. aastal, kui müük ületas esmakordselt 100
000 auto piiri, millest Trans Am'e oli veidi alla poole. Chevyl ja Fordil
oli mõtlemisainet küllaga - kas nad mitte liiga kiirustades oma poniautode
tiibu polnud kärpinud? Õnneks jõuti üle ootuste headest müüginumbritest
GM-is siiski omad järeldused teha ja seetõttu ei asendatud Camarot ja
Firebirdi Chevy Monza ja Pontiac Sunbirdiga, nagu algselt '76
mudeliaastal juhtuma pidi, vaid toodi need väiksemad ja nõrgemad
Mustang II-ga võistlema mõeldud kupeed turule F-body'dega paralleelselt.
Trans Am'i mootorvalik jäi eelmise aastaga võrreldes samaks ja koosnes
ka muudele Firebirdidele saada olnud 185 hj 400-st ja ainult TA-le pakutavast
200 hj 455 HO-st. Just HO-ga varustatud mudelit testis ajakiri Car & Driver,
otsides 1976. a. kiireimat USA autot. Eelmise aastaga võrreldes TA tulemus
paranes, kuid 15.6 polnud siiski piisav Vette'i 15.3 vastu. Tippkiiruses
tuli lisaks Vette'ile alla vanduda ka 220 hj 360 CID Dodge Dartile. See-eest
õnnestus Trans Am-il konkurente lüüa lühima pidurdusmaaga – TA sai 70
mph pealt pidama 6 meetrit varem, kui kergem ja nelja ketaspiduriga Vette.
Muudatusi oli nii auto sisus kui ka välisilmes: istmed olid toekamad;
kõikide mudelite esi- ja tagakaitserauad muutusid veidi lihtsamateks
ning nurgelisemateks; Formula õhukogujad asusid nüüd kapotil tagapool
ja nägid varasemast märksa igavamad välja. Kuna ka mootorivariandid olid
nüüd samad mis baasmudelil ja Espritil, oli vaja Formulat kuidagi esile
tõsta. Selleks toodi välja $100 maksnud W50 pakett, mis tähendas, et
kere ja kaitseraudade alumine osa oli teist värvi kui ülejäänud auto
(algselt vaid must kollasel, värvide vahel oli veel kitsas punane triip;
hiljem lisandus ka muid värvikombinatsioone); sama lisatooni kasutati
ka õhukogujate avade ümbruses ja siin-seal mujalgi; ukse alumises servas
oli aga peaaegu kogu ukse laiuselt kiri "FORMULA".
Veel palju silmatorkavamad olid 2590 Limited Edition Trans Am'i. See
Pontiaci 50. juubeli tähistamiseks toodetud erimudel oli must, hiiglasliku
kuldse "screaming chicken" embleemiga kapotil ja veel ohtrate muude kuldsete
kaunistustega (veljed, esitulede ja iluvõre ümbrisrandid, ehistriibud,
embleemid, rooli kodarad ja armatuuripaneel). Lisaks kullasärale olid
auto omapäraks veel T-topid, esmakordselt F-body ajaloos. Algselt oli
need nn. "Hurst Hatchid" kavas paigaldada kõikidele LE Trans Am'idele,
kuid erinevate probleemide tõttu varustati nendega vaid 643 Limited Edition'it.
Limited Edition oli mitme järgneva aasta Special Editioni eelkäija. |
|
1976 Firebird |
teljevahe 108.1", pikkus 196.8", laius
73.0", kõrgus 49.6", kogutoodang 110 775 |
Mudelid |
baasmudeli mass |
hind |
mootorid |
toodetud |
Firebird |
3473 lbs |
3906 |
L22,
L30, L76, L78 |
21 206 |
Firebird Esprit |
3521 lbs |
4162 |
L22,
L30, L76, L78 |
22 252 |
Firebird Formula 350 |
3625 lbs |
4566 |
L30,
L76 |
20
613 |
Firebird Formula 400 |
|
4684 |
L78 |
Firebird Trans Am |
3640 lbs |
4987 |
L78, L75 |
46 704 (1) |
(1) sh. baasmudel 37015/7099, Limited Edition - kupee:
1628/319, T-top: 533/110 (L78/L75) |
Mootorid |
bore x stroke |
võimsus |
pöördemoment |
märkused |
L22 |
250 CID |
1bbl I6 |
3.88x3.53 |
110 hj @ 3600 |
185 lb-ft @ 1200 |
|
L30 |
350 CID |
2bbl V8 |
3.88x3.75 |
160 hj @ 4000 |
280 lb-ft @ 2000 |
|
L76 |
350 CID |
4bbl V8 |
3.88x3.75 |
165 hj @ 4000 |
280 lb-ft @ 2000 |
|
L78 |
400 CID |
4bbl V8 |
4.12x3.75 |
185 hj @ 3600 |
310 lb-ft @ 1600 |
|
L75 |
455 CID |
4bbl V8 |
4.15x4.21 |
200 hj @ 3500 |
330 lb-ft @ 2000 |
|
|
Tehniliste andmete peamised allikad:
http://www.2gta.com/ |
|
|
|
|