Veel suuremad muudatused leidsid aset 1977. aastal. Eestvaade sai tänu
nelinurksetele topeltesituledele täiesti uue ilme. TA jätkuvalt mittetoimiv
shaker scoop oli madalam ja nurgelisem; sama võis öelda ka Formula ettepoole
suunatud õhukogujate kohta. Tagaspoiler oli nüüd lisaks Trans Am'ile
standardvarustuses ka Formulal.
Varasemate "honeycomb"-velgede asemel sai kõikidele mudelitele nüüd
tellida veelgi efektsemaid "snowflake" (lumehelbeke:)-valuvelgi. Standardvarustusena
olid need Espriti uues "Sky Bird" paketis. Paketi eesmärgiks oli Espiriti
välimust äratuntavamaks muuta, nagu seda oli juba eelmisel aastal Formula
puhul tehtud W50 paketiga, mis oli tagasi ka '77 mudeliaastal. Sky Birdid
olid mõistagi sinised, tegelikult isegi kahes eri toonis (kere alumine
osa tumedam, ülemine heledam). Sinise eri toone leidus veel sisus, küljetriipudel,
iluvõres, tagatulede ümbrisrantidel ja snowflake-velgedel.
Mootoripoolel oli baasmudeli ja Espriti standardmootoriks Chevy ridakuue
asemel nüüd Buicki V6 ning sünge ettekuulutusena oli Trans Am'i üks mootorivariantidest
403 CID 185 hj Oldsmobile V8 ja Californiasse minevatele TA-dele muid
mootoreid ei pandudki; ka varasematel aastatel polnud mõningaid mootori/kastivariante
selles osariigis saada olnud seal kehtinud karmimate saastenormide tõttu.
GM-il oli lisaks käsil täissuurte mudelite asendamine märgatavalt väiksema
järgmise põlvkonnaga ning seetõttu muutus ülearuseks ka Pontiaci täissuurtelt
mudelitelt pärit 455 CID mootor, mida olnuks ebaotstarbekas toota edasi
ainult Firebirdi jaoks. Selle asemel olid kaks 400 CID mootorit: 180
hj baasmootor ja uus W72 koodi kandnud "T/A 6.6", mis andis tänu kõrgemale
surveastmele ja järsemale nukale 200 hj. Manuaalkasti oli TA-le võimalik
saada ainult koos W72 mootoriga. Koos W72-ga kasutatud automaatkast oli
samuti eriline – konverter oli kõrgema stalliga, käiguvahetused olid
seadistatud kõrgematele pööretele ja "Rally"-shifter võimaldas käike
ükshaaval üles raiuda, kartmata mõne käigu vahelejäämist või hoopis vabakäigule
lükkamist.
Veerandmiilil mõõdeti tehasekorras '77 W72 autodele aegu vahemikus 15.5
kuni 16.9, kuid normiks olid siiski viieteistkümned. Baasmootorist märksa
teravama W72 paketi eest tuli Trans Am'i ostes välja käia vaid viiskümmend
lisadollarit.
Vaatamata oma nimele oli T/A 6.6 saada ka Formulale, mitte ainult Trans
Am'ile. Kuna baasmootoriks oli Formulal Pontiaci uus väike (350 CID mootorist
üle 50 kg kergem) ja ökonoomne 301 CID V8, oli W72 tellimine sellele
mudelile kallim, $205.
Peaaegu muutmata kujul oli tagasi ka eelmise aasta Limited Edition,
nüüd nime all Special Edition, T-top'idega või ilma. Must-kuldsele autole
tõi kindlasti ostjaid juurde 1977. a. üks edukamaid kassafilme "Smokey
and the Bandit", kus Burt Reynolds just sellises autos politseid vältis.
Kuigi T-topid lisasid Special Editioni hinnale $587, otsustas nende
kasuks siiski valdav enamus SE ostjatest; lisaks olid need nüüd sama
summa eest saada ka muudele mudelitele. Need faktid ja luksusele orienteeritud
Espriti müügi kasv rääkisid selget keelt sellest, et tõeliselt muljetavaldava
performance'i puudumisel sobis paljudele aseaineks rikkalik lisavarustus
ja väline efekt. Vaeslapse ossa jäi sellises olukorras entusiastidele
orienteeritud Formula, mille müük kasvas ülejäänud mudelitest aeglasemalt.
Igatahes oli aasta taas edukas kõikidele Firebirdidele – eelmise aasta
toodangurekord ületati rohkem kui kolmandikuga. Kiirust taasavastav Camaro
(Z28 oli tagasi) ja seda päriselt mitte kunagi kaotanud Firebird suutsid
mõlemad esmakordselt ületada Mustangi tootmisnumbreid. Firebird, tõsi
küll, vaid paari tuhandega ning seegi jäi viimaseks korraks. |