1990. aastat võttis Pontiac jälle rahulikumalt ning mudeliaasta jäi
ka väga lühikeseks, '90 mudeleid toodeti vaid 1989. a. sügisest kalendriaasta
lõpuni ja 1990. a. veebruaris veeresid koosteliinidelt juba varajased
'91 mudelid. Seetõttu on '90 Firebirdid üpris haruldased, neid toodeti
vaid veidi üle 20 tuhande.
Silmatorkavamad muudatused leidsid aset auto sees - kõik mudelid said
endale airbag'iga rooli ning veidi muudeti ka armatuurlauda. Airbagiga
rool kippus varjama vaadet näidikutele ja tähendas ka seda, et raadio
nuppe enam roolile tuua ei saanud. Armatuurlaudadel muutus alumine osa
ja tagaluugi avamise, tagaklaasi soojenduse ja udutulede lülitid kolisid
sealt nüüd keskkonsooli kohale eraldi paneelile. Mõnevõrra muutusid ka
uksepaneelid – muuhulgas oli nüüd ukse küljes topsihoidja.
Välimuses oli uudiseks baasmudelile pakutud W68 Sport Appearance Package,
mis muutis baas-Firebirdi välimuse sarnaseks Trans Am'ile – selles sisaldus
samasugune ninatükk ja spoileriring. Erinevuseks oli vaid õhuavade puudmine
kapotil ja esitiivas ning tagaspoiler, mis oli samasugune nagu tavalistel
baasmudelitel. Baasmudel oli jätkuvalt äratuntav ka "Firebird"-kirjast
esitiival; kallimatel mudelitel see puudus.
Mootoripoolel kasvas V6 tänu pikemale kolvikäigule 3,1 liitrini ning
Trans Am'i standardmootoriks sai 305 TPI varasema TBI asemel. Samas jätkus
TA diskrimineerimine vedrustuse ja rehvide osas, Formulal ja GTA-l standardis
olevate 16-tolliste velgede ja WS6 vedrustuse eest tuli endiselt lisaraha
maksta.
Kõik TPI mootorid läksid varasema MAF süsteemi asemel üle Speed Density
süsteemile, mis oli lihtsam ja seega odavam toota; teoorias kasvas natuke
ka võimsus. Teiselt poolt saab SD pritse halvemini läbi mootori radikaalsemate
modifikatsioonidega. Tehasekorras '90-'92 autod olid aga kolmanda põlvkonna
tavamudelite hulgas kiireimad - kõik viimaste aastate jooksul tehtud
edusammud mootorite (ja eriti väljalaske) juures olid käegakatsutavad
– kiiremad autod (350 TPI-d) suutsid veerandmiilil näidata keskmisi või
vähemalt kõrgeid neljateistkümneid ning ka manuaalkastiga 305 TPI-d polnud
palju aeglasemad.
1990. aasta paiku hakati tõsiselt piirama 350 TPI ja T-topide kombinatsiooni
saadavust, ametlikult sai neid korraga tellida vaid '92 Formulale, kuigi
leidub ka üksikuid erandeid, näiteks mõned GTA-d – põhjuseks toodi 5,7-liitrise
mootori liiga suur pöördemoment, mis väiksema väändejäikusega T-top kerele
halvasti mõjus. |