» muskelautod » pontiac firebird » kolmas põlvkond (1982-1992)

 
»1982
»1983
»1984
»1985
»1986
»1987
 
Warning: Undefined array key 12 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 254

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 254

Warning: Undefined array key 12 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 255

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 255
»1988
»1989
»1990
»1991
»1992
 
  1982
  II põlvkonnaga võetud suund aerodünaamikale ja juhitavusele jõudis kolmanda põlvkonnaga uuele tasemele - uus Firebird oli üks voolujoonelisemaid autosid maailmas ning juhitavus oli samuti kiiduväärt. Paraku ei suudetud pakkuda mootorivõimsusi, mida auto ülejäänud omadused väärisid.
  » Vaata lähemalt...
   
  1983
  Põlvkonna esimeste aastate tagasihoidlikud võimsusnumbrid tähendasid õnneks ka seda, et järgnevatel aastatel sai võimsus vaid kasvada. Ja tänu uutele HO mootoritele juhtus see juba '83 mudeliaastal. Lisandusid ka uued käigukastid ja Daytona TA erimudel.
  » Vaata lähemalt...
   
  1984
  '84 aasta tõi endaga kaasa Trans Am'i juubelimudeli, mis tänu 16" velgedele ja täiustatud vedrustusele seadis F-body'de juhitavuse lati varasemast veelgi kõrgemale.
  » Vaata lähemalt...
   
  1985
  Esimene suuremate muudatuste aasta kolmanda põlvkonna ajaloos tähendas Trans Am'idele veel suuremaid võimsusi ja veel viimistletumat välimust. Uue siseilme said kõik Firebirdid.
  » Vaata lähemalt...
   
  1986
  Tänu reguleerimishimulisele valitsusele ja V8 mootoritesse ajutiselt usu kaotanud GM-ile sai kiiremate kolmanda põlvkonna Firebirdide suutlikkus kogeda esimest suuremat tagasilööki; õnneks jäi see ainukeseks korraks.
  » Vaata lähemalt...
   
  1987
  Eelmisel aastal kaotatu tehti rohkem kui tasa '87 mudeliaastaks, kui V8 töömaht jõudis taas traditsioonilise 350 kuuptollini ja Pontiac tuli välja uue ümberkorraldatud mudelivalikuga, kus varasema ühe performance mudeli asemel oli nüüd koguni kolm kiiret tulilindu.
  » Vaata lähemalt...
   
  1988
  '88 Firebirdid tänavapilti oluliselt ei muutnud, kui väikesel arvul toodetud omapärased notchback-GTA'd välja arvata. Rohkem oli põhjust rõõmustada neil, kes Firebirdiga võidu tahtsid sõita, kuna nüüd oli saadaval selleks kohandatud 1LE paketiga Trans Am.
  » Vaata lähemalt...
   
  1989
  Trans Am'i 20. juubeliks leidis Pontiac Buicki abiga ka viimase veel puuduva komponendi, mis oli vajalik selleks, et teha Firebirdist kümnendi parim USA performance auto - küllaldase võimsuse.
  » Vaata lähemalt...
   
  1990
  Väga lühike '90 mudeliaasta jäi viimaseks kolmanda põlve kõige õnnestunumale välisdisainile; nii auto sisus kui ka mootoripoolel leidsid aset viimased suuremad muudatused enne põlvkonnavahetust.
  » Vaata lähemalt...
   
  1991
  '91 Firebirdide suurimateks uudisteks olid Banshee ideeautost mõjutatud väliskujundus ja lahtise versiooni naasmine mudelivalikusse peale kahe aastakümne pikkust pausi. Kolmanda põlve F-body jaoks enneolematut performance'it pakkus SLP-ga koostöös valminud haruldane Formula Firehawk.
  » Vaata lähemalt...
   
  1992
  Kolmanda põlve viimane ja ühtlasi Firebirdi 25. mudeliaasta möödus juba järgmiseks põlvkonnaks valmistudes - sellest andis märku väga väike kogutoodang. Samas tehti auto juures veel erinevaid täiustusi, mis tegid viimastest mudelitest põlvkonna kõige kvaliteetsemad ja vaiksemad.
  » Vaata lähemalt...
   
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.