1995. aastal olid Firebirdi muudatused üsna väiksed, kuid sellegipoolest
juhtus nii mõndagi tähelepanuväärset. Trans Am GT osutus vaid ühe aasta
mudeliks ning oli nüüd kadunud - '95 mudeliaastaks jäi alles vaid tavaline
TA, millele suur osa eelmise aasta GT standardvarustusest oli saada lisahinna eest
- näiteks automaatkastiga versiooni lühem 3.23 peaülekanne standardse
2.73 asemel. Ametlikult oli ka kõrge
tagaspoiler '95-'96 Trans Am kupeedel lisavarustus, mille eest tuli
maksta 395 dollarit, kuid see lisati tellimusele automaatselt. On ka
üksikuid madala tiivaga (nagu baasmudelil ja Formulal) Trans Am'e, kuid
need on üpris haruldased.
Mõnede allikate kohaselt kuulusid lahtiste Trans Am'ide baasvarustusse
245/50ZR16 rehvid, samas kui kupeed said standardis madalama kiirusindeksiga
235/55R16 rehvid. Valdavas enamuses said siiski kõik Trans
Am'id keretüübist olenemata asisemad jalavarjud, mis tagasid
155 mph spidomeetri ja kiirusepiiraja puudumise; kehvemate rehvidega
mudelid (baas-Firebird ja standardvarustuses Formula) said jätkuvalt
piiriku, mis nüüd sekkus 115 mph juures. Kõik V8-mudelid said uued ja
ilusamad viie kodaraga veljed; veojõukontrolli pakuti nüüd ka manuaalkastiga
autodele.
Tehnikapoolel täiustati LT1 jagajat ning jagaja ja veepumba ajamit,
kuna nende töökindlusega olid ilmnenud mõned probleemid (niiskuse tungimine
jagajasse). Teatud osariikidesse tarnitud LT1-d said kahe katalüsaatoriga
väljalaske, mis suurendas võimsust umbes 10 hj võrra; seda detaili siiski
kuskil ei reklaamitud.
Ka teine oluline uudis puudutas esialgu vaid üht osariiki, Californiat,
kus poolest mudeliaastast pakuti 3,4-liitrise V6 asemel 3,8-liitrist
varianti, kuna väiksemal mootoril lõppes 1995. a. alguses vajalik saastesertifikatsioon.
Vaatamata väiksele erinevusele töömahus oli tegu täiesti erinevate mootoritega.
3,4-liitrine oli 60-kraadise V-nurgaga ja Chevy toodang; 3,8 V6 oli seevastu
90-kraadine Buicki väljatöötatud mootor, mis põlvnes '89 TTA-d liigutanud
3,8 V6-st. Kuigi nüüd oli mootor vabalthingav, andis ta siiski korralikud
200 hj – 40 rohkem kui 3,4 V6; seda tänu kõrgemale surveastmele ning
suurematele klappidele ja pihustitele. Ajakirjatestides leiti, et uus
mootor on vanast selgelt reipam (veerandmiilil jõudsid autod viieteistkümnetesse)
ja igati sobilik baasmudeleid liigutama – autod pakkusid odava hinna
eest ergast liikumist ja rikkalikku varustust. Uus mootor oli '95 mudeliaastal
saada ainult koos automaatkastiga.
3,8-liitrine V6 oli ka uue OBD-II (On-Board Diagnostics II) esimeseks
etteasteks F-body'l. Tegu oli mootorijuhtimissüsteemiga, mille eesmärgiks
oli senisest täpsemalt jälgida mootori ja eriti saastevastaste seadmete
tööd ja võimalike kõrvalekallete peale häirekella lüüa (veidi täpsemalt
väljendudes armatuurlauas vastav lambike süüdata). Paraku oli lambike
kärme reageerima ka paljudele performance modifikatsioonidele.
Pärast eelmise aasta pausi tehti taas ka paar 1LE varustusega Formulat.
Vahepeal oli paketi sisu natuke muutunud - vedrud oli nüüd tavamudelitest
erinevad, mistõttu peeti võimalikuks läbi ajada standardsete amortisaatorite
ja tagumise stabilisaatorvardaga.
Kõige eksklusiivsemate mudelite eest hoolitses jällegi SLP. Formula
Firehawk oli esmakordselt saada lahtisena ja 102 ostjat otsustasidki
selle variandi kasuks, kupeesid toodeti 569. Lahtised Firehawkid ei saanud
kupeemudelite 17" velgi, vaid natuke erineva välimusega 16" veljed;
neile polnud saada ka täiustatud (progresseeruvate vedrude ja Bilsteini
amortisaatoritega) vedrustust, mida kupeedele tellida sai. Mõnevõrra
tõusis ka Firehawkide hind – kui varem lisandus Formula hinnale umbes
$6000, siis nüüd tuli välja käia veel 500 lisadollarit.
Veerandmiilil sõitsid Firehawkid jätkuvalt keskmisi kolmeteistkümneid,
millest piisas isegi Fordi rariteetse '95 Cobra R-i vastu; tava-Cobradega
said ilusti hakkama ka tavalised V8 Firebirdid – Road & Track testis
autode lahtisi versioone ja Firebird Formula suutis natuke väiksema hinna
eest pakkuda nii paremat kiirendust kui ka tõhusamaid pidureid. Kergem
ja väiksemate välismõõtmetega Cobra suutis napilt enda kasuks kallutada
skidpadi ja slaalomi tulemused; abiks olid ka 255/45ZR17 rehvid Formula
kitsamate rehvide ja 16" velgede vastu. Siiski peeti Formulat kiirel
sõidul meelepärasemaks, kuna tunnetus oli vahetum ja auto reaktsioon
kiirem; pidurdamisel säilitas Firebird paremini oma rühi ja ka istmed
oli Pontiacil etemad.
SLP kätetööna valmis ka teine erimudel, Comp T/A, millega tähistati
BFGoodrich'i Comp T/A rehviseeria 25. juubelit. Juubeliautod olid nahksisuga
hõbedased Trans Am'id, millele SLP lisas Firehawki varustuse - funktsionaalse
Ram Air süsteemi, vastava kapoti (mille õhuvõtuavad olid siiski natuke
teise kujuga kui 'hawkidel) ja täiustatud vedrustuse (viimase küll ainult
manuaalkastiga autodele; automaatkastiga mudelitel oli see lisavarustuses
ja T-topidega isenditele seda ei pakutudki). Rehvideks olid mõistagi
275/40ZR17 BFG-d (Firehawkid kasutasid Firestone'i rehve) ja tellida
oli võimalik ka ring BFG võistlusrehve eraldi velgedel.
Comp T/A-d oli võimalik ära tunda vastavatest kirjadest ustel ja juhipoolsel
klapptulel, samuti jooksis üle auto tumehall triip, mis oli paigutuselt
ja mõõtmetelt üsna sarnane eelmise aasta juubelimudeli sinise triibuga.
'95 Comp T/A-sid tehti 72 tk. |