1996. aasta tõi kaasa ühe olulise täienduse Firebirdi mudelivalikus
ja kasvanud võimsused – kõik LT1-d said nüüd topeltkatalüsaatorid, mis
tõstsid võimsuse 285 hobujõuni. Väiksemaid täiustusi tehti süütesüsteemis
ja mujalgi mootoris. Ka LT1 autod olid nüüd varustatud OBD II süsteemiga.
Baasmudelile pakuti 3800 Performance Package'it, mis sisaldas paljusid
V8 autode kasulikke komponente – tagumised ketaspidurid ja piiratud libisemisega
diferentsiaal, kiirem rool ja 235 rehvid.
Uus 3,8-liitrine V6 oli nüüd baasmudeli standardmootor ja vanemat 3,4
V6-t enam ei pakutudki; 3800 andis sarnaselt eelmisele aastale 200 hj
– rohkem kui ükski kolmanda põlve V8 mootor kuni 1985. aastani – ning
masinad olidki veerandmiilil suutelised isegi keskmisteks/madalateks
viieteistkümneteks.
V6 F-body'de suhtes pidid isegi uue 4.6 OHC V8 Mustang GT omanikud valvsad
olema, kuna neil oli võimsust vaid 15 hj rohkem ja veerandmiilil kippusid
laeks jääma madalad viieteistkümned. GM omakorda oli mures Fordi uue
4.6 DOHC Cobra pärast, millest Fordi väitel leidus koguni 305 hobujõudu.
Nagu öeldud, ei soovinud GM Fordile enam võimsuses mingeid järeleandmisi
teha ja seega tuli F-body 285 hobusele kuskilt natuke lisa leida. Lahendus
oli jälle üsna ilmne – Pontiaci ja SLP koostöös valmivad Firehawk'id
olid just nii võimsad kui vaja.
SLP abiga otsustatigi välja tuua uued erimudelid nii Firebirdist kui
Camarost. Pontiaci uudismudeli tarvis võeti kasutusele koguni kaks nimetust
– WS6 oli lisavarustuspaketi ametlik tähistus ja sõnu "Ram Air" kasutas
Pontiac uue mudeli reklaamimisel ning need leidusid ka kapotil oleva
õhukoguja külgedelt. Seosed mineviku tegijamate Firebirdidega ei saanud
märkamata jääda ühelgi Firebirdi ajalugu tundval entusiastil – Ram Air
mootorid olid parimad, mida pakuti aastatel '67-'70 ja WS6 lisavarustuspakett
tagas suurepärase juhitavuse ja pidurdusvõime paljudele teise ja kolmanda
põlvkonna autodele.
Uus WS6 Ram Air pakett, mis oli saada nii Formula kui Trans Am kupeedele,
oli oma kuulsate eelkäijate vääriline ja pakkus nii suuremat võimsust
kui paremat juhitavust. Juhitavuse eest hoolitsesid 275/40 rehvid 17"
velgedel, jäigemad vedrud, jämedam esistabilisaator ja erineva seadistusega
amortisaatorid. Automaatkasti korral oli kohustuslik lühema 3.23 peaülekande
tellimine.
Täiendavat võimsust pakkus Ram Air süsteem, mis andis mootori koguvõimsuseks
305 hobujõudu, täpselt sama palju kui Cobral. WS6 autod said samasuguse
kapoti nagu eelmise aasta Comp T/A; Firehawkide mootorikatte esiots oli
"sõõrmete" ümbruses natuke teistsugune - ümaramate servadega ja väidetavalt
natuke paremini hingav.
Kui poniautokolmiku värsked tippmudelid rajale lasti, ei tundunud aga
uued WS6 mudelid millegipärast varasematest 275 hj variantidest oluliselt
kiiremad – samu 14.0-14.1 aegu olid näidanud ka kiireimad ilma Ram Air'ita
Formulad ja Trans Am'id. Hot Rod Magazine sõitis oma 1996. a. veebruarinumbri
võrdlustestis WS6 Formulaga välja 14.14@101.05 aja, mis jäi 0,09 sekundiga
maha sama lõppkiiruse saavutanud Cobrast.
Mõlemad autod kaotasid selgelt Camaro Z28 SS'ile, mis vaatamata oma
käänulisemale õhuvõtusüsteemile näitas hoopis Firehawkidega võrreldavat
13.55@104.86 aega. Osaliselt andis vahet seletada Camaro paremate rehvide
ning SLP pakutava Torsen-diferentsiaali ja etema väljalaskega (lisavarustusena
saada olnud SLP väljalase tõstis võimsusreitingu 310 hobujõuni ja võib-olla
olid autol ka avardatud väljalaskekollektorid, mille mõnisada esimest
SS-i said), kuid keskmisi 13-d sääraste suurte lõppkiirustega sõitsid
SS'id ka paaris muus testis.
Kõige mugavamks maanteekruiseriks peeti pehmema vedrustuse, kergema
rooli ja kõrgema isteasendiga Cobrat, kuid Hot Rod'ile ei meeldinud uue
32-klapilise DOHC mootori tuntav väändepuudujääk madalatel pööretel võrreldes
Camaro ja Firebirdi LT1-ga. SS oli vedrustusjäikuselt ja kiiruselt kõige
kompromissitum; WS6 Formula oli aga "all-purpose musclecar" – SS-ist
mõnevõrra rafineeritum ja mugavam ning vaatama veerandmiilil saadud kaotusele
samasuguse jõulise mulje jätva mootoriga. Lisaks oli Formula oma kahest
konkurendist paarituhande dollari jagu soodsama hinnaga.
Kuigi SLP oli hõivatud WS6-te ja SS-ide tootmisega, leidis ta siiski
mahti, et valmistada ka Firehawke ja Comp T/A-sid (küll vaid paarkümmend
kumbagi), nii et Pontiaci 1996. a. rivistuses oli lisaks niigi üpris
kiiretele Formulatele ja TA-dele tervelt kolm erimudelit. Firehawkide
ja Comp T/A-de võimsusreiting oli nüüd 310 hj – uue topeltkatalüsaatoritega
väljalaske algusosa SLP ei puutunud, kuid peale katalüsaatoreid tulid
jälle SLP veetud torud - sellest ka nimi "cat-back".
Kuigi kõigi erimudelite juures oli mängus SLP käsi, oli WS6 eristaatuses,
kuna Firehawk ja Comp T/A olid ametlikult SLP toodang, mida sai tellida
Pontiaci esindustest, samas kui uus WS6 oli Pontiaci "oma" pakett, mida
lihtsalt "juhtus" allhankijana kokku panema SLP.
Uut tuult tiibadesse sai ka tehase enda 1LE pakett, milles sisaldusid
nüüd Koni reguleeritavad amortisaatorid. Neljanda põlve algusest saadik
toodetud kokku viiele 1LE Formulale lisandus tervelt 10 '96 mudelit,
kuigi seegi oli köömes 1LE Camarode toodanguga võrreldes. 1LE'd sai nüüd
tellida vaid koos WS6-ga. |