Super Duty Tempestid olid edukad nii veerandmiilil (sõites 11-sekundi aegu) kui ka ovaalil, kus suurim triumf oli 1963 Daytona 250-miilise Challenge Cupi võit. Paul Goldsmithi juhitud Super Duty Tempest jättis muuhulgas Corvette'ide ja Ferrari 250 GTO-dega võistelnud konkurendid seljataha peaaegu kahe ringiga ning näitas vihmamärjal rajal keskmist kiirust 233 km/h. Paraku jäi Super Duty Tempestite lugu lühikeseks, kui GM-i poolt tuli 1963. aasta alguses korraldus igasugusest võistlustegevusest loobuda. Seetõttu jõutigi autosid teha vaid 12 ning needki jäid peagi omamoodi orbudeks, mida (suuresti konkurentide vastuseisu tõttu) ei soovitud näha üheski toodanguautode klassis.
GM-i äkilise autospordist loobumise põhjuseks oli nende soov vältida föderaalvalitsuse ülearust tähelepanu - sealt oli mõista antud, et kui GM-i turuosa USA-s peaks jõudma 60 protsendini, lõhutakse GM-i kontsern konkurentsi soodustamise huvides ära, näiteks Chevrolet' eraldamise teel. 1962. aastal oli GM-i turuosa juba 54%.
Samal ajal, kui GM autospordist tagasi tõmbus, valmistas üks tema konkurentidest ette enneolematut tormijooksu maailma kõige mainekamatele võistlussarjadele mõlemal pool Atlandit. Pärast konservatiivse McNamara lahkumist Fordist olid ohjad Lee Iacocca käes ja tema eestvõttel ning Henry Ford II entusiastlikul heakskiitmisel sündis Fordi "Total Performace" kampaania, millest ei jäänud puutumata Trans Am-seeria, NASCAR, kiirendused, F1 ega ka LeMans ja teised kestvussõidud.
Huvitaval kombel ei jäänud kampaaniast puutumata ka kõige odavam, pisem ja säratum Fordidest – tagasihoidlik Falcon. '63 mudeliaastat alustas Falcon pisut muutunud disainiga, paranenud turvalisusega ja uute lahtiste mudelitega. Sarnased arengud tegi läbi ka Mercury paralleelmudel Comet. Sportlik üldmulje tugevnes veelgi mudeliaasta keskel, kui välja toodi kaheukseline lauge tagaklaasiga hardtop kere – varasemaid kaheukselisi Falconeid loeti nende klaasiraamidega uste tõttu kaheukselisteks sedaanideks.
Sportlikkus ei piirdunud enam vaid välismuljega, kui Falcon sai "Sprint"-paketi raames endale kapoti alla eelmisel aastal esitletud small-blocki – töömaht oli 260 CID ja võimsus 164 hobijõudu. V8 tarvis tugevdati keret ja muudeti jäigemaks vedrustust - koos neljakäigulise manuaalkastiga pakkus Falcon nüüd reibast liikumist ja tublisti sõidurõõmu. Kasvanud jõust andsid kapoti all märku kroomitud klapikambrikaaned; armatuurlaua peal ilutses eraldi kopsikus tahhomeeter.
Falcon Sprinti ja veel tervet hulka performance-suunitlusega Forde esitleti suurejoonelisel üritusel Monte Carlo kasiinos 3. jaanuaril 1963. aastal; Ford lennutas USAst kohale kaks lennukitäit ajakirjanikke, keda võõrustas Lee Iacocca isiklikult. Ürituse toimumiskoha valik polnud juhuslik: Ford teatas, et osaleb kahe nädala pärast algaval kuulsal Monte Carlo rallil kolme Falconiga.
Ralli-Falconid valmistas ette Holman-Moody (Fordi käepikendus NASCARis) ning käiguosas olid võtmemuudatusteks täiustatud vedrustus, ketaspidurid ees, kiirem rool, nüüdseks kuulus 9-tolline tagasild 4.51 ülekandega ja mootorist leitud peaaegu 100 lisahobujõudu – kokku 260.
Ralli formaat oli tollal tänapäevasest erinev ning sõitjad võisid ise valida oma ralli alguspunkti erinevate linnade hulgast (näiteks Stockholm, Pariis, Ateena, Lissabon). Avalikel teedel sõites läbiti kontrollpunkte, kuhu liiga varase või hilise saabumise eest anti karistuspunkte – määrav polnud seega otsene kiirus, vaid nõutud keskmise kiirusega liiklemine ja kontrollpunktide läbimine ettenähtud ajal. Ainult ralli viimane osa Chambery linnast Prantsusmaal Monte Carlosse sõideti puhtalt kiiruse peale.
Vaatamata rootslasest esipiloodi Bosse Ljungfeldti protestidele valis Ford ralli alguspunktiks Monte Carlo – ilm keeras kiiresti väga halvaks ning mägedes tekkinud liiklusseisakute ja tehniliste probleemide tõttu langes üks Falcon kontrollpunkti hilinemise pärast üldse rallist välja ning ka ülejäänud kaks autot ei suutnud kokkuvõttes kõrget kohta saavutada.
Üks Falconitest oli lõpparvestuses 35. ja võitis oma klassi, kuid sensatsiooni tekitas hoopis 43. kohale jäänud Ljungfeldt, kes domineeris täielikult võistluse seda osa, mis vastab tänapäevastele rallidele – ta võitis kõik kuus kiiruskatset Chamberyst Monte Carlosse; enne teda polnud sellega hakkama saanud ükski sõitja. Nendel kiiruskatsetel edestas Ljungfeldti Falcon ralli üldvõitjat rohkem kui nelja minutiga.
|