|
|
|
|
Sissejuhatus |
|
|
|
|
|
Lühiülevaade sellest, kuidas USA suured autotootjad pärast II Maailmasõda esmakordselt hakkasid väikeautodele mõtlema, siis oma kavadest loobusid ning alles kümmekond aastat hiljem importautode sunnil asja uuesti tõsiselt käsile võtsid. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1960 |
|
|
|
|
|
Koos uue aastakümne algusega näevad ilmavalgust GM-i, Fordi ja Mopari esimesed uued väikeautod - igaüks oma looja nägu ja teistest täiesti erinev. Kes tabas kõige paremini ostjate hetke-eelistusi ja kes sai aru, et väike auto ei pea tegelikult olema igav auto? |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1961 |
|
|
|
|
|
Jõuülekanne nagu kõige uuenduslikumal Porschel või uusimal Corvette'il; mootor, mis püsis tootmises üle neljakümne aasta ja mille edasiarendus võitis kaks F1-meistritiitlit - sellise varustusega võivad muuhulgas uhkustada mõned 1961. aasta USA väikeautod. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1962 |
|
|
|
|
|
Mopar ja Ford panustavad sportlikkusele, GM aga on sunnitud tõdema, et tema väikeautod pole küllalt harilikud. Uuendusjulgus pole siiski kuhugi kadunud ja kahest Ameerika väikeautost saavad maailma esimesed turbomootoriga sõiduautod. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1963 |
|
|
|
|
|
Kerge sportlikkus asendub järjest tõsisema kapotialuse muskliga - kui eurooplasi harjutatakse alustuseks ralli-Falconite 260 CID V8 kõla ja kiirusega, siis USA-s möirgavad 7-liitrised Pontiacid üle ja mööda peaaegu kõigest, mida konkurentidel on välja panna. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1964 |
|
|
|
|
|
Väikeautod näitasid Detroitile, mida rahvas tahab - põnevust, sõidurõõmu ja võimsust käepärase suuruse ja hinnaga pakendis. Just nende soovide täitmiseks sünnib kaks uut autoklassi, mis võlgnevad oma olemasolu eelkõige 60-ndate alguse väikeautodele. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|