» tehnika » mootor

 
»Sissejuhatus
»Mootoriplokk
»Väntvõll, kepsud ja kolvid
»Õhu tee läbi mootori I
»Õhu tee läbi mootori II
 
Warning: Undefined array key 10 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 254

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 254

Warning: Undefined array key 10 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 255

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/dir.php on line 255
»Õhu tee läbi mootori III
»Kõik sõltub ajastusest
Ȇlelaadimine
»Roots kompressor
 
  Sissejuhatus
  Sisepõlemismootori tööpõhimõtted, lisaks elementaarsed terminid eesti ja inglise keeles, millest peaks abi olema järgenvate artiklite lugemisel.
  » Vaata lähemalt...
   
  Mootoriplokk
Autor: Newton
  Mootoriplokk on mootori vundament. Ta määrab ära, kui suure ja võimsa mootori ehitada saab. Töömahud kõiguvad viiest kümne liitrini, võimsused paarisajast mitmetuhande hobujõuni. Ka plokke on seega väga erinevaid.
  » Vaata lähemalt...
   
  Väntvõll, kepsud ja kolvid
Autor: Newton
  Käesolevas loos on vaatluse all mootori väntmehhanismi osad, mille ülesandeks on põlevate gaaside rõhu muutmine pöörlemiseks. Nagu allpool selgub, on sarnaselt plokiga ka nende osade puhul määravaks nende tugevus.
  » Vaata lähemalt...
   
  Õhu tee läbi mootori I
Autor: Newton
  Mootor peab suure pöördemomendi ja võimsuse saavutamiseks hästi hingama. Ometi tuleb õhul päris pikalt mootoris ringi puhuda, enne kui ta silindrisse jõuab. Näiteks ei saa me läbi sisselaskekollektorita ega ka karburaatori või sissepritseta.
  » Vaata lähemalt...
   
  Õhu tee läbi mootori II
Autor: Newton
  Õhu teekonnal läbi mootori on kõige raskem ja kitsam osa just plokikaaned. Ja lõpuks otsustavad nukkvõll ja klapid, millal täpselt õhk silindrisse ja sealt välja saab. Pole raske arvata, et just plokikaante ja nukkvõlliga tehakse võimsust või siis jäetakse see tegemata.
  » Vaata lähemalt...
   
  Õhu tee läbi mootori III
Autor: Newton
  Kui me eelmistes artiklites saime teada selle, kuidas õhk liigub, siis siin vaatame, miks ta nii liigub. Selle läbi lugenuna peaks õhuvoolust mootoris teadma küll rohkem kui inimene tänavalt.
  » Vaata lähemalt...
   
  Kõik sõltub ajastusest
Autor: Newton
  Nukkvõlli on mõnikord nimetatud mootori ajuks. Vaatame siis, mis mootoril mõttes mõlgub, ehk kuidas nukkvõllist lähtuv klappide liikumise ajastamine sündmusi mootoris mõjutab. Ja süütegi puhul on oluline ajastus, sellest ka lühiülevaade.
  » Vaata lähemalt...
   
  Ülelaadimine
  Kas ülelaadimine asendab töömahtu? Üritame sellele küsimusele vastust leida ja võrdleme erinevaid kompressoritüüpe; erilise tähelepanu all on turbod, kuid juttu tuleb kõigi olulisemate ülelaadimisviiside eelistest ja puudustest. Lisaks lühiülevaade tosinkonnast huvitavamast ülelaadimisega USA autost.
  » Vaata lähemalt...
   
  Roots kompressor
Autor: Pärtel
  Miski ei räägi selgemalt toorest jõust, kui läbi kapoti turritav Roots kompressor. Seda tüüpi kompressoreid võib kohata kõikjal, alates tehasekorras tänavaautodest ja lõpetades üle 6000-hobujõuliste Top Fuel dragsteritega. Artikkel annab ülevaate Roots bloweri variantidest ja kasutamise iseärasustest.
  » Vaata lähemalt...
   
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.